Mis siis ikka, helistame suure lombi taha, küsime, kas tal on balletiga mingi kana kitkuda.
«Halloo, paha poiss siin,» kostab telefonitoru teisest otsast.
Selgub, ei ole mingit kana. Hoopis pidev rahutus. Mõni nimetab Thomast just sellepärast pahaks poisiks. Pole ju päris tavaline seegi, kui üks balletantsija peab oma eeskujudeks Michael Jacksonit, Muhammad Alid ja Bruce Leed.
Igal juhul hea nimi ühele trupile – äratab tähelepanu!
Näiteks pole nii hiilgava CV-ga tantsija jäänud pidama ühegi kollektiivi, ka Ameerika Balletiteatri ega Kirovi (Maria) teatri juurde. Jah, ka mõnekuine laulatus selle Peterburi rohkem kui 200 tantsijaga kollektiiviga kuulub tema teenistuslehele, aastail 2001-2002. Ta oli seal esimene ameeriklane, väheseid välismaiseid tantsijaid üldse.
«Olin üksi, verinoor, keelt ei osanud ja tantsida ka ei antud nii palju, nagu lubatud, unustati ära, lisaks kohutav külm,» on tal lihtsam seletus võtta. «Kahju, sest Ameerika on alati kõik vene tantsijad lahkelt vastu võtnud. Vähemalt sain aru, miks Barõšnikov lahkus.»
Nii elas ta aastaid mustlase elu, otsis tulutult oma lavastajat või visionääri, kes inspireeriks ja võtaks tema võimetest välja maksimumi. Midagi sellist, nagu Sergei Djagilevi ja Vaslav Nižinski vahel enne lahkuminekut.
Bad Boys of Dance sündis 2007. aastal – Thomas oli siis kõigest 26-aastane –, pärast Barõšnikovi soovitust kuulata oma südant. Süda ütles: kui koduks pole saanud ükski trupp, tuleb see ise luua.