Kümne lavastuse valimisel lähtutakse ebamäärasest kriteeriumist «märkimisväärne». Sel aastal mahtus kümne märkimisväärseima lavastuse hulka ka Sebastian Nüblingi Münchner Kammerspieles tehtud lavastus Tennessee Williamsi näidendist «Orpheus steigt herab» («Orpheus allilmas», eesti keelde tõlkinud Jaak Rähesoo, originaalpealkiri «Orpheus Descending»), kus peaosa mängib NO99 näitleja Risto Kübar. Sebastian Nübling on eesti vaatajatele tuttav kui «Three Kingdomsi» lavastaja – eesti, saksa ja inglise koostöölavastus aastast 2011.
Tennessee Williamsi «Orpheust allilmas» (1957; lavastus Pärnu Endlas 1990) mängitakse harva, kuigi see on williamsliku maailma omamoodi kvintessents – teemad nagu võim ja vägivald, sotsiaalsete piiride kompamine ja ühiskonnast väljaheidetu psühholoogia on siin esitatud erilise selgusega, kuid ehk liiga karmilt ja teravalt, et näidend saavutanuks kommertsedu.
Näidend räägib USA lõunaosariikide väikelinnast, kus võimutseb võõraviha. Väikelinna suletud, salatsemisest ja tagarääkimisest sumbunud ühiskonda saabub muusik, rändur ja vabahing Val Xavier (Nüblingi lavastuses Risto Kübar), kelle lihtne olemasolu (mitte aga aktiivne tegutsemine!) pöörab inimsuhted väikelinnas pea peale.
Naispeategelaseks on endasse kapseldunud, hambad ristis kohaliku võimuriga abielus olev Lady Torrance (Wiebke Puls), kes peab pudupoodi, kuhu tihti koguneb veider tüüpide galerii. Lady valmistub baari – Nüblingi lavastuses karusselli – avamiseks.
Karussell – täitmatu unistus
Pea kõik näidendi tegelased songivad oma minevikus ning elavad valedes ja illusioonides. Näiteks saab Lady alles lavastuse lõpus teada, et ta elab koos mehega, kes tappis ta isa. Meest ise, poeomanik Jabe Torrance’it on Nübling kujutanud omamoodi maffiagrupeeringu pealikuna. Tema ja teda abistavate, mootorrattal ringi tiirutavate kantpeade lendurijakkidel on ähvardava dobermanni kujutis. Suremas haige maffiaboss Jabe annab endast märku kaugelt kostva koera haukumisega – ka tema köhimine on kui vana koera vaevaline haukumine.