«Tuju on super,» ütles äsja Norrast naasnud Kaur Kallas. Sealne rendifirma Dagslys oli esimene, kes ostis enesele kuus komplekti uhiuut toodet. 20 komplekti jõuab peagi Saksa rendifirmasse Cinegate ja 90 komplekti müügiks on sõlmitud leping Rootsi valgustusfirmaga Stockholm Lighting Company.
Vähe sellest: augustis on vendadel kavas avada ka Los Angelese esindus ja hakata oma valgustussüsteeme müüma Hollywoodis. Seegi pole veel kõik. Kui USAs õnnestub jalg ukse vahele saada, võetakse suund edasi Austraaliasse ja Uus-Meremaale, aga ka Indiasse, sihiks Bollywood.
«Läbilöögi tõenäosus on suur, sest turule sisenemiseks on õige hetk,» ütles Kaur Kallas. Tema sõnul on standardsed prožektorid oma aja ära elanud, LED-tehnoloogias peituvat potentsiaali pole aga tootjad suutnud veel ära kasutada ja välja töötada sellist toodet, mis filmitööstust täielikult rahuldaks.
«LEDe on juba ammu kasutatud, aga mänguasjana. Meie oleme nende seas, kes tahavad mänguasjast teha tõsiseltvõetava töövahendi,» kinnitas ta.
Vendade väljatöötatud LED-süsteemi eelisteks võrreldes konkurentidega on lihtsus, mugavus ja kompaktsus. Standardkomplekt koosneb toiteplokist ja kolmest väikesest kuubikujulisest valgustist, mis moodustavad paneeli. Suurema võimsuse saavutamiseks on neid võimalik laduda üksteise otsa nagu legoklotse.
«Meie trump on see, et meil on filmitegemise taust – me teame täpselt, mida filmitegija võtteplatsil vajab. Teised on rohkem insenerifirmad,» ütles Kallas.
Juba on uue tehnikaga üles võetud ka esimesed linateosed, Austria mängufilmi «Goodbye, Dubai» võtetel katsetati seda edukalt koguni Sahara kõrbes, kus varjus oli 46 soojakraadi. Selle filmi operaatoriks on nimekas Peter Zeitlinger, kes on kaamerasse püüdnud näiteks Werner Herzogi dokumentaalfilmid.