Iseasi muidugi, kuidas sobib teoloogilis-pedagoogilise sisuga teosele groteskne muusikaline helikeel. Minu jaoks töötasid need kaks üksteisele vastu, kuna nende tunnetuslik tõde asub diametraalselt erinevates kohtades. Ooperikaanoni seisukohast suhteliselt uudne ja huvitav, ent praktikas teose sügavamale mõjule vastutöötav oli minu silmis ka helilooja otsus kirjutada see ooper vokaalselt ühele jutustajahäälele, mille taga pole mingit subjektsust – mis ei vahenda peaaegu ühtegi emotsiooni, üksnes kirjeldavalt sündmusi, vahel sekka ka natuke otsekõnet. Ainsuse esimene isik – ilma milleta ooperis vist ikkagi kuidagi ei saa – kerkis kohati esile muusikas, mõne saateinstrumendi kõlas, kuid seda oli teose psühholoogilise laetuse tagamiseks selgelt liiga vähe.
Kolmandas isikus esineva jutustajahääle kasutamine tõi koos tekstirohkusega paratamatult kaasa teatava väljendusjõuetu monotoonsuse teose üldises väljendusplaanis. Kohati oli helilooja ise võidelnud selle vastu kooriks kehastunud saateansambli regilaululiste kaasa- ning vahelehüüetega. Lavastaja Ott Aardam oli muusikud paaris stseenis liikuma pannud, tehes seeläbi kostümeeritud ettekandest teatrisündmuse. Aardami esitada olid ühtlasi ooperi sisulised kõrgpunktid: ühtaegu otsekui maa alt ja taevast kostunud muusikalise saateta kantslijutluse stiilis repliigid kristlaste evangeeliumist.
„Raud-Antsu” läbivalt retsitatiivse ning kärestikke täis vokaalpartii esitas muljetavaldavalt mezzo-sopran Iris Oja. Teda saatnud neljaliikmeline Ensemble Resonabilis (dirigent Andrus Kallastu) pakkus Kõrveri atonaalset ning julgete rütmifiguuridega muusikat
hea rokkbändi pulsseeriva energia ning artistlikkusega. Tšello (Aare Tammesalu), flööt (Tarmo Johannes) ja kannel (Kristi Mühling) tekitasid helipildis huvitavaid kokku- ja vastukõlasid, sekka kostus ka trummi ja tuulekellasid.
Teos kulmineerus finaalis rahvaliku loitsiva jaanitule lauluga, keerates ooperile ja selles sisalduvale lunastajaootusele peale veel ühe groteskivindi ning sidudes kristliku mütoloogia kohaliku ajaloolise kultuurikontekstiga.
Eesti algupärase ooperi ajaloo foonil on „Raud-Ants” värskena mõjuv ning mõtlemapanev teos nii dramaturgilises, muusikalises kui ka lavastuslikus mõttes.