Niisiis, klassikaline turundusprintsiip «lapsed ja loomad laval» (naistest rääkimata) ei ole Lennuki ja Rohumaa versioonis mitte publiku äraostja, vaid, vastupidi, mõtlema ärgitaja. Andres ja Pearu kannavad oma suurt ja traagilist saatust niikuinii, kuid teevad seda oma suletud süsteemides, kangelasemaskis, kuningakostüümis.
Seda, mida tähendab see väikestele, suuri murranguid oma tunnete ja emotsioonidega kinni maksvatele tegelastele, väljendavad lavastuses lapsed, lapselapsed ja kõige enam koer Pollo (Ago Anderson). Teda võib pidada jutustajaks, kuid ka peategelaseks umbes samal viisil nagu Stoppardil Rosencrantzi ja Guildensterni.
Ta peegeldab Vargamäe sündmusi oma vaatepunktist, kuid samal ajal seab ka oma õigusi jalule. Nii nagu peremeeste vildakad piiblitõlgendused on Vargamäel sageli naiste, laste ja loomade väärkohtlemise õigustuseks, näib Pollogi oma tõe- ja õigusejanus olevat valmis minema mis tahes instantsini välja, tehes seda ühtaegu nii kirglikult ja lõbusalt.
(Küllap oleks nii kirglikult traagiline kui ka lõbus siis, kui Pollo juhtuks üle Andrese õla lugema: «Ärge andke seda, mis on püha, koertele, ja ärge heitke oma pärleid sigade ette, et nad neid ei tallaks oma jalgadega ega pöörduks tagasi ja teid lõhki ei kisuks» ( Matteuse 7:6).)
Kui selles võtmes jätkata, mõjub võimsalt ka koht, kus Krõõt oma sead Oru viljast koju kutsub ja sellega Pearus vähemalt hetkelise ümbersünni põhjustab (umbes nagu teda vaevanud seestumus tulnuks sigadega Mäe õuele, vrd Matteuse 8:32).
Hirvo Surva ja Teet Kase ohjatud inglikoor on osav ja nauditav leid, ühendamaks teose sakraalsemaid sfääre maisematega ning tegelaste siseilma suveteatri meelelahutuslikuma formaadiga.
Ehk mõjub selle taustal ka finaali kuningate matusesuits lepituse, mitte religioosset vaenu külvava rituaalina.
lavastaja Jaanus Rohumaa, kunstnik Aime Unt
Osades Üllar Saaremäe, Sepo Seeman, Madis Kalmet jt
Endla ja Rakvere teatri ühisprojekti esietendus 15. juunil Vargamäel