Mitmekesisuse üle tasub rõõmustada.
Märkimisväärse osa esinejaist moodustavad teadusfilosoofid, filosoofia ajalooga tegelejad ning need, kelle töö on praktilisema filosoofia vallast. Siin on ikka igasugu värki igav ei hakka!
Tänavu on kohal ka mitu semiootikut. Kuidas filosoofia ja semiootika suhtlevad?
Kompamisi, ettevaatlikult ja uudishimulikult. Mõlemad kannavad hoolt oma identiteedi säilimise eest.
Millist tähendust võiks kanda sõnapaar «Eesti filosoofia»? Saab sellest üldse rääkida?
Oo jaa! Sellest on palju räägitud. 2000. aastal peeti Valgemetsas maha terve suveseminar teemal «Millest kõneldakse siis, kui kõneldakse EESTI FILOSOOFIAST?». Ettekandetekste saab lugeda Tartu filosoofiatudengite koostatud ja toimetatud kogumikust «Tõtt-öelda» (TÜ Kirjastus 2003).
Siin on, mille üle arutleda. Kas jutt on eestikeelsest filosoofiast, eestlaste tehtud filosoofiast, Eestis tehtud filosoofiast...? Ilmne on see, et filosoofiat ja filosoofe on meil küll ja erinevaid; arutelud selle üle, kas meil üldse filosoofiat on või olla saab, ei tundu enam nii sügavamõttelised kui varem.
Räägiks pisut ka filosoofi positsioonist ühiskonnas. Kas filosoofil on mingi moraalne kohustus ühiskonnas? Kas ja kuidas võiks reageerida filosoofia ühiskonnakriisidele?
Filosoofi positsioon on enamasti selline, et ta on mõne ülikooli töötaja ja lihtsalt kodanik ei ole tal eristaatust. Ei ole ta moraalsem ega amoraalsem kui teised inimesed.
Ent kui filosoof märkab ühiskonnas toimuvas olulisi nüansse, mida teised tähele ei pane, või näeb sündmusi uue, huvitava nurga alt ja oskab oma vaateid arusaadavalt esitada , siis võiks ta sõna võtta küll.
Eesti filosoofia aastakonverents
15.16. juunini Tallinnas TTÜ filosoofia õppetoolis (Sütiste tee 21)
Korraldajad: prof Ülo Kaevats (TTÜ) ja dr Roomet Jakapi (TÜ ja TTÜ vanemteadur)
Esinejad: Tõnu Viik, Ülo Kaevats, Roomet Jakapi, Ülo Matjus, Jüri Eintalu, Epp Annus jpt