Sel jutul on juba õige pikk habe, aga näe, ikka tuleb üle korrata. Iseäranis nüüd, kui Tallinna linn kägistab erahuvikoole, kelle seas on ka hulk lastetantsu viljelevaid väikestuudioid. Jutt ise seisneb selles, et Eestis tehakse liiga vähe väikelastele mõeldud sõltumatut teatrit ja peaaegu üldse mitte liikumisel või tantsul põhinevat teatrit.
Ainus, kes viimast järjepidevalt viljeleb, on kollektiiv nimega ZUGA – ärge, küsige, mida see tähendab –, ja kui mitte kõik, siis enamik selle liikmetest on õpetanud või õpetab juhuslikult mõnes sellises, giljotiini alla sattuvas stuudios. Õpetab lastele loovtantsu – seda, millest paljuski lähtub ka «Zuga zuug zuh-zuh-zuh». Uus tantsulavastus, mis mõeldud kahe- kuni nelja-aastastele põnnidele.
Mis ma sellega öelda tahan? Seda, et siin maamuna peal on kõik asjad omavahel seotud. Puudutad üht, puudutab see kohe teist. Ja teine kolmandat. Tulemus on selline, et seesuguseid mõnusaid pesakesi või nurgakesi, valikuvabadust, sellist mitteofitsiaalset suhtumist, kus ei ütelda, kuidas peab, vaid avastatakse ise, jääb järjest vähemaks. Ja lõpuks võivad need üldse otsa lõppeda.
«Zuga zuug zuh-zuh-zuh» on just selline hunnitu õdus koosviibimine, mille sünde ei tuleks mitte ainult avasüli vastu võtta, vaid ka igati ergutada. Valgel stuudiopõrandal on koos kuni 30 last, lisaks isad-emad, vanaemad-vanaisad, kõik sokkide väel. Kes istub, kes seisab, kes müdistab niisama ringi – vaba valik. Siis veel üks lakke kinnitatud riidepalakas, millest saab ajuti lava, ja ongi kõik.