Täpsustuseks tuleks vast lisada, et 3. novembril Genklubis toimunud Üliõpilasteatri etenduse näol oli tegemist Eesti esmaettekandega, lavastuse tegelik esietendus toimus 15. oktoobril Columbias (Manizales tudengiteatrite festivalil) - tõik, mis oleks muljetavaldav ka ükskõik millise teise Eesti teatri puhul.
Vaatamata paljulubavale eelinformatsioonile tuli Kalev Kudu juhtimisel lavale toodud teatritükis paraku pettuda. Legendaarse Ukraina anarhisti Nestor Mahno elust ja võitlusest pajatava lavastuse probleemid saavad minu arvates alguse (Olavi Ruitlase poolt kirjutatud) nigelast näidenditekstist. Kuigi kronoloogiline sündmustejada oli ajalootruu, muutus laval toimuv virr-varr Ukraina kodusõda peensusteni mittetundva inimese jaoks raskestijälgitavaks. Tõenäoliselt jäi «tavavaatajale» tihtipeale arusaamatuks, miks ja kes parasjagu üksteist poole lause pealt püstolist surnuks kõmmutas.
Pikapeale muutus tüütuks ka tegelaste räuskav kõnemaneer, näitekirjanik selgitas põgusas etendusejärgses vestluses, et ta ei soovinud tegelaskujusid ilustada ja romantiseerida, kuid minu arvates oli selles osas üle pingutatud ja laval näidatud anarhistidest jäi pigem mulje kui madalalaubalistest türannidest. Kuigi Mahno ja tema seltsimehed ning järgijad polnud teab mis intelligendid, ega ka mitte sugugi inglid, on neile minu arvates taolise kujutamisega liiga tehtud.
Etendust jälgides jäi sageli mulje, et ei näitekirjanik ega lavastaja pole päris täpselt aru saanud, mida see anarhism endast täpsemalt kujutab. Keskendutakse ennekõike ühele - juba pealkirjas välja hõigatud loosungile - mida võrreldes tegeliku poliitilise anarhismi ja ajaloolise Mahno maailmavaatega vääralt ja nihestatult tõlgendatakse. Võib-olla on seos tegelike anarhismiideedega taotluslikult teisejärguliseks jäetud, kuid seepeale tekib küsimus, mida täpsemalt kogu selle tükiga öelda taheti. Tegelaste (pseudo)filosoofilised loosungitekarjumised jätavad igatahes äärmiselt naiivse mulje ja jääb arusaamatuks, miks või kuidas tänapäeva vaataja lavastusega suhestuma peaks või mida meile sellega üldse öelda taheti.