Ja kus «veri, ei mingit kahtlust» ei ole pärit meisterdetektiivi sõrmest, kuhu too pliiatsit teritades sisse lõikas, vaid kuulihaavast tema peas ja haavadest purukspekstud näos?
Lindgreni kõrvale maailmakuulsaks Rootsi kirjanikuks tõusud Stieg Larsson võtab Pipi Pikksuka ja Kalle «meisterdetektiiv» Blomkvisti ja heidab nad keset tänapäevast Stockholmi, keset valesid, pettust, hoolimatust, viha ja kättemaksu, kus kübeke armastust ja õiglustunne, mille need kaks sinna kaasa toovad, mõjuvad peaaegu et puudena.
Jah, just nii ongi: 50-aastaselt südameatakki surnud rassismi ja paremäärmusluse vastu võidelnud ajakirjaniku Stieg Larssoni Millenniumi-sarjas püüavad maailma paremaks muuta «viimane idealistlik ajakirjanik» ja «ühiskonna valvekoer» Mikael Bolmkvist, keda pärast noore ajakirjanikuna pangaröövlite jõugu paljastamist Kalle Blomkvistiks kutsutakse, ja tütarlaps, kelle tegelaskuju loomiseks proovis autor ette kujutada, milline võiks olla Pipi Pikksukk täiskasvanuna.
Eeldusel, et on võimalik ette kujutada Pipit, kes on juuksed maha ajanud, järele jäänud sentimeetrise harjase mustaks värvinud, täis neete-rõngaid-tätoveeringuid – lühidalt, kes näeb välja, nagu oleks ta «pärast rokkarite seltskonna nädalast orgiat voodist tõusnud». Ja ta on natuke rohkem haiget saanud, kui seda õiglases ühiskonnas tohiks juhtuda, kuid alati valmis kätte maksma kõigile, kes tema õiglustunnet riivama peaks.
Fotograafilise mälu ja emotsionaalse alaarenguga, kuid silmatorkavate häkkerivõimetega 24-aastane väärkoheldud tütarlaps ning empaatiline, kuid hiljuti laimamise pärast süüdi mõistetud keskealine mees moodustavad ilmeka paari, kelle tegelaskujudesse nende kohtumisel vallanduda võiv potentsiaal juba sisse kirjutatud on.