Meediaarvustus: Ülbus kutsub vaatama

Raimu Hanson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

ETV peab promomisel piiri, Nike ei pea

Eesti Televisioon on hakanud end promoma viieosalise klipisarjaga, mille hulka kuuluvad ka «Naudi kirkamaid tähti», «Naudi paremat klassikat» ja «Naudi paremat muusikat». Need on tehtud vaimukalt ja väljapeetud ülbusega, mis mõjub ilmselt mõnelegi ärritavalt, kuid samas kutsub vaatama.

Näiteks «Naudi kirkamaid tähti» kujutab Eve Kivi sarnast naist Marilyn Monroe lehvivas kleidis hüplemas voodil, kusjuures teda vaatleb siivutult kiilaspäine papi. Klipp meelitab vaatajaid pühapäevaõhtuseid menufilme nautima.

Pühapäevast süvamuusikasaadet promova «Naudi paremat muusikat» vaimukus seisneb vaibakloppimises. Ülbelt mõjuvad sealjuures vihjamine tümpsumuusikale ja maika väel oma igapäevast halli elu elavatele inimestele.

ETV programmitalituse juhi Ilmar Raagi teatel on need klipid valminud koostöös agentuuriga Kontuur Leo Burnett, kus rezhis-söörina on tegutsenud Kaido Veermäe.

Kiitmist väärib nii klipisarja idee kui ka detailideni läbimõeldud teostus, mis jääb hea maitse piiridesse, kuid on ärritav ja jääb seetõttu meelde. Samas juhib see mõttele, et ETV võib olla soovi korral nauditavalt ebasoliidne.

Näidet sellest, kuidas saab promoda ka nii, et ärritamine ületab hea maitse piiri, pakub firma Nike äsjane broshüür. See 79-grammine trükis «Tütarlapsest sirgub bitch» levib naisteajakirjade vahel ja sisaldab väljendeid nagu «Hauka saabast», «Ma peksan kõvemini, raisk» ja «Kao peegli eest ära või kõnge».

ETA tegi üleeile uudise, milles tarbijakaitseamet hindab Nike’i ettevõtmist tobedaks ja rumalaks, heade kommete ja tavadega vastuolus olevaks, kuid esialgu ei kavatse ettekirjutusi teha. Seda enam ei pea tarbijakaitsjad hukka mõistma piiri pidada osanud ETV naudingutepromomist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles