Lavakate «Pika pingi» viis lugu, üksteisest sõltumata

E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Lavaka tudengid diplomilavastuses Tšehhovit tegemas. Jüri Tiidus ja Sandra Uusberg-Üksküla mängivad proovis «Jäägrit».

FOTO: Priit Simson

Täna õhtul esietendub linnateatri Hobuveski mängupaigas sel kevadel Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia lavakunstikooli 24. lennus lõpetavate noorte ühistükk «Pikk pink». Kursusel, kus lavastaja erialale vastu ei võetud, on koos nii lavastajad kui ka näitlejad.



«Pikk pink» on parafraas nende kaks aastat varem kooli lõpetanud kolleegide Uku Uusbergi ja Robert Annuse lavastatud ühistööst «Pink». Nüüd on see pink siis natuke pikemaks läinud. Noorte eesmärk on teha Hobuveskis teatrit ilma autoriteetide sekkumiseta ning vabast tahtest luua ametliku teatri kõrvale oma ideedele ruum, aeg ja teostus.

Kui «Pink» tähendas kahte teksti – John Fosse «Talve» ja Edward Albee «Loomaaialugu» – kahes lavastajanägemuses, mida omavahel ühendas üksik pargipink, siis «Pika pingi» puhul on lavastajanägemusi viis ja omavaheliseks ühenduslüliks vaid Hobuveski saal.

Etenduse noorte lavastajate jaoks on tegu esimese n-ö pärislaval lavastamisega.

Küsimuse peale, kas kursusejuhendaja Hendrik Toompere juuniori kohalolu kuidagi autoriteetide sekkumise küsimust kahtluse alla ei sea, vastas üks lavastajatest-näitlejatest Mait Joorits, et Toompere on nõu andnud peamiselt tehnilise külje pealt, kuidas valgust sättida või kui vali peaks olema heli. «Muidu aga on täiesti omapäi tehtud asi ja minu arust tuleb hästi välja,» jätkas ta.

Mida siis tehakse, mida näha saab? Kristjan Üksküla lavastab kahte Tšehhovi novelli – «Albioni tütar» ja «Jääger» –, Mait Joorits  klassikalist jaapani no-teatri näidendit «Kantoni padi», Roland Laos  Roald Dahli «Geneesi ja Katastroofi», Hendrik Toompere jun «Karupoeg Puhhi» ning Kertu Moppel on Arvo Valtoni novelli «Vernanda leib» põhjal kirjutanud tüki «Leib», mille ta ka lavale toob.

«Pikk pink» on lavakunstikateedri 24. lennu neljas diplomietendus. Eelmised diplomietendused olid «Kõige tähtsam» draamateatris, mille lavastas Hendrik Toompere jun, Von Krahli teatris Mart Kolditsa lavastus «Kummitus masinas» ning nüüd sügisel ka koostöö Saša Pepeljajeviga NO99s «Meister ja Margarita».

Uus etendus
Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia lavakunstikooli 24. lennu diplomietendus.
Esietendus 23. novembril Hobuveskis

Tagasi üles