Väliooper muidugi ka: lava lossi idaküljel, noorsolistide veetud «Jevgeni Onegin», võimas ooperigala ning rahvusooper «Nukitsamees». Kunstiline juht Ludmilla Toon kiitis festivali kordaläinuks - nii kunstiliselt tasemelt kui publikuarvult.
«Nukitsamehest», viienda festivali lõpulavastusest, tõusis menuk. Lapsvaataja vaimustamiseks piisab vähesest: lastagu velled Mõhk ja Tölpa jalgratastega lava ette tuurima või saadetagu kollipere räsit Mossega publikuplatsile rallima.
Lisaks täiskasvanurõõmu: jupike «Saaremaa valsist» ning Euroopa Liidu lipu vehkides külarahvaga ühinev kollipere
Vallatu, mis? Neetult odav igal juhul.
Lisaks publikuvaenulik lavapaigutus: teatrimaja pöördlavalt lossihoovi kohandatud tükk pendeldas kahe püüne vahet - paremal metsapilt, vasakul kollide eramu. Ei pea kolm korda arvama, kuidas käitub lapspublik, kui tegelaskond ühelt lavalt teisele tormab.
Isevärki anarhia oli platsil täiega kohal: kui laps ei näe lavale, siis kihutab ta paika, kus nägemisala vaba. «Nukitsamehe» lavastaja Neeme Kuningas möönas, et lasteväe liikumist ei mõistnud estoonlased ette näha, küll oli neil aga autoga rallimise puhuks ka varuplaan tagataskus olemas.
Varuplaan oli tagataskus ka ooperipäevade orkestril. Kehva ilma puhuks. Vastu laupäevast ooperigalat jäi Saaremaa taevase vee kätte. Vihm - see, mis pole ooperipäevalisi Tooni sõnul kunagi varem kimbutanud - tuli vastu galakontserti alla mis mühin. Orkester sai veel pool tundi enne kontserdi algust kibekiiresti lava eest kõrgemale ehk siis lavale kolitud.
Ajaks, mil noored lauljad («Nukitsamehe» metsapildiga taustatud) lavale astusid, oli vihm läinud kui käega pühitud. Gala «XXI sajandi tähed» ise küttis publiku nii üles, et vaimustunud braavo-hüüded olid kohal juba enne «Traviata» Brindisist lisalugu.