Nüüd mõtlen üha rohkem, et võib-olla see on nii. Sellisel juhul on see peaaegu nagu lõpmatu tee. Niikaua kui oled võimeline inimesena arenema, niikaua arened kunstnikuna. Arvan, et mul on arenguruumi kõvasti.
Sündinud 16. märtsil 1972
Lõpetanud Jüri keskkooli Harjumaal 1990.
Õppinud 1995 EBSis rahvusvahelist ärijuhtimist, 1999 Eesti Humanitaarinstituudis kirjandusteooriat ja semiootikat ning 2003 Eesti Kunstiakadeemias maalikunsti (kõik lõpetamata õpingud). Filmi alal iseõppija.
Töötanud reklaamifirmades ja Kuukulgur Filmis, kus on teinud arvukalt reklaamklippe.
Produktsioonifirmade Sugar Film ja Homeless Bob Production looja.
«Tühirand» (2006), Eesti aasta parim film, kultuurkapitali audiovisuaalse sihtkapitali 50 000 krooni suurune preemia parima mängufilmi eest.
«Sügisball» (2007), võitis Veneetsia filmifestivali kõrvalvõistlusprogrammi Horisondid, mis on väidetavalt suurim Eesti mängufilmile läbi aegade osaks saanud tunnustus (sellega kaasnes 20 000 euro suurune toetus filmi näitamiseks Itaalias ja Prantsusmaal).
«Püha Tõnu kiusamine» (2009), valiti Sundance’i festivali võistlusprogrammi, kandideeris parima võõrkeelse filmi Oscari nominendiks.
«Free Range. Ballaad maailma heakskiitmisest» (2013), võetud Berlinale filmifestivali programmi.
Arvamus
näitleja, mänginud kolmes Õunpuu filmis
Veiko Õunpuu on filmirežissöör par excellence. Ta teab, et filmi jaoks ei piisa kaamerast ja näitejuhtimisest, vaid vaja on ka mõtlejat, kes mõtleb ning kehtestab isikliku tõe reeglid ja dogma.
See nõuab juhiomadusi, tšapajevlikkust, head südant ja hirmu võitmist. Ta on seda teinud ja ta on neid omadusi näidanud ja neist on olnud võimalik õppida. See on hea, sest ainult nii on ka näitlejal võimalik ilmuda muusika ja maastiku taustale, jäädes sealjuures härrasmeheks.