Mida te peate kunstiakadeemia tugevuseks?
Meie tugevus on erialaline ja laial skaalal antav kunstikõrghariduslik õpe. Usun, et edaspidi oleme veel tugevamad, kui teeme julgelt koostööd ja pakume õpet nendes ülikoolides, kus meie õppekavadele vastav kompetents on parem kui meil. Näiteks juba lõpusirgel olev ühistöö Tallinna Tehnikaülikooliga disainimagistriõppekava käivitamisel.
Aga meie kui väikese ülikooli tugevus on ka selles, et professor on üliõpilasele lähedal, meil on ikka veel võimalus anda individuaalset õpet.
Kuidas näete kunstiakadeemia tudengkonda, on nende hulgas ka mingeid muutusi viimasel ajal toimunud?
On väikesed muudatused konkurssides, eelkõige seetõttu, et mõned erialad on vahetamas oma kohad. Jätkuvalt võime öelda, et kõige suuremad konkursid on sellised, kus ühele üliõpilaskohale kandideerib 14-17 inimest. Aastate lõikes on jaganud populaarsuse edetabelit sisearhitektuuri ja mööblikujunduse eriala, fotograafia, moedisain.
Aga mul on väga hea meel, et sel aastal oli märgata suuremat soovi tulla õppima vabadesse kunstidesse, mis on tegelikult just see valdkond, kus noor inimene on teinud oma valiku täiesti teadlikult. See tähendab väga palju loobumist, kunstnikuks olemist, mitte väga kindlat töökohta, vabakutselisena hakkamasaamist jne.
Kuivõrd me teame, et demograafiline situatsioon on langenud ja eeldasime juba mõned aastad tagasi, et avalduste toojate arv langeb, siis sel aastal oli väikest sellist tendentsi tõesti näha. Aga konkursid on jätkuvalt kõrged ja pigem tundub, et on lõppemas niisugune ehku peale paberite toomine kunstiakadeemiasse.