Enn oli üks neist, kellele ühiskonna saatus muutub peaaegu isiklikuks.
Murelikkus oli üldse tema normaalne hoiak. Aga see polnud ahastamine, vaid tegus mure, olukorda pidi saama ja tuli tingimata parandada. Enn oli tihti väga kriitiline, oli skeptiline, isegi nördinud võis ta olla ja vihane, aga mitte kunagi, mitte kordagi ei olnud ta käega lööv, üleolev, distantseeruv.
Mitte kunagi ei aimdunud temas matsirahvast kaugele arenenud intellektuaali, kes tahaks sulanduda kellessegi teisesse, kultuursemasse ja jõukamasse. Nii see on – näha oma ligimest kõigis tema nõrkustes ja armetuseski ja teda ikkagi armastada suuta ja tema peale loota.
Tänu isiklikule saatusele oli Ennul rohkem aega mõtiskleda kui meil, tormajatel ja sekeldajatel. Samuti oli tal aega kuulata, lugeda ja jälgida. Tänu sellele oli ta väheseid «kirjutavaid» inimesi, kes orienteerus põhjalikult meie riigi ajaloos ja ürikutes, seadustes, millele see tugineb, ja üldse kõiges.
Tema käest võis alati küsida, kui häbitunne oma võhikluse pärast maha suruda. Ta oli vali, aga diskreetne, aus, aga positiivsusele suunav, mitte kunagi väiklane ega intriigideni alanduv. Ehk olid need omadused põhjuseks, miks paljud inimesed, kellest mitmed kõrgetel kohtadel, temaga meeleldi vestlesid. (Muide, märkasin, et elu lõpul hakkasid Lennart ja Enn natuke ühte nägu minema – kõrge laup, valge hõre juustepärg jms.)
Vahel koguni aasisin sõbralikult Ennu «eesti poliitikute pihiisaks». See, et temalt nõu küsiti, oli vist ka ainus asi, mille puhul ta natuke uhkust ilmutas. (Ei, kord oli ta veel uhke – siis, kui teda kutsuti esinema Bilderbergi konverentsile.) Ise andis ta küll kohe muheldes mõista, et annab endale oma väiksest nõrkusest täielikult aru. Enesekriitika ja naeruväärsusmeel olid tal äärmiselt arenenud.