Muuseum koostab veel eesti harmooniumide kollektsiooni. On huvitav, et harmoonium seostub klaveriehitusega väga harmooniliselt, sest osa klaverimeistreid tegi peale klaverite ka harmooniume.
Külastajaile püüame teha atraktiivseks selle osa klaverist, mida tavaliselt ei nähta – pilli sisemuse enam kui 1500 detailiga. Eraldi saavad tähtsustatud klaveri eelkäijad: klavikord, klavessiin, orel kui klahvpill ja üksik metallkeel – muusikalise heli algpunkt.
Mõisa keldrikorrusele tulevad klaverite restaureerimise õpitoad, personali tööruumid, klaverihoidla, erialane noodi- ja muusikakogu ning infopunkt «Kõik klaverist». Muuseumi põhikorruse moodustavad kümme muusikasalongidena kujundatud ruumi, sisustatud vastava ajastu klaveritega.
Suurim ruum (ligi 160 m2) tuleb pühendusena Ernst Hiisile, kelle tegevust kroonib Estonia kontsertklaveri jätkuv võidukäik maailmas. Erilise tähelepanu saab noorte klaveriharidus. Selleks töötame välja laste ja noorte haridusprogrammi nimega KLAMU.
Muuseumi laiapõhjalisuse kindlustab koostöö ümbruskonna muusikakoolide, kultuuriasutuste ja turismipunktidega, Eesti muusikakoolidega (koostöömemorandum Eesti Muusikakoolide Liiduga), kultuuri- ja haridusministeeriumiga.
Oleme lepingusuhtes Eesti teatri- ja muusikamuuseumiga ja suurem koostöö on koostatav album «Eesti klaver». Oluliseks peame sidet Peterburi ja Riia samasuguste muuseumidega, suuremate klaverikogude haldajatega Berliini, Braunschweigi, Nürnbergi, Viini, Brüsseli jt linnade muuseumides.
Klaverimuuseumist saab kiitus ja sügav kummardus eesti klaverimeistritele, kelle tegevuse viljana on muusika jõudnud paljudesse kodudesse.
Klaverimuuseumi lähituleviku üritused
• Üks väljund eesti klaverite teadvustamisel on eeloleval kolmapäeval,
3. märtsil koostöös Vanemuise kontserdimajaga seal avatav näitus «Tartu oma klaver». Selle pühendame eesti muusikaloo suurkuju, helilooja ja klaverimeistri Aleksander Lätte 150. sünniaastapäevale.