Sama on juhtunud ka nn rahvatantsudega, mis kavalehel on küll nimetatud «ungari», «hispaania» ja «saratseenide» omadeks, kuid mille sammustikus korduvad ühtmoodi «kand-ja-varvas» ning kõik erinevaid rahvuslikke karaktereid rõhutavad elemendid on tasandunud ühtlaseks liikumisjorinaks.
Vanemuise balletitrupi asutaja ja kauaaegse juhi, iseõppinud Ida Urbeli loomingu kohta on öeldud, et selles oli mõte ja karakter isegi seal, kus seda otsida ei osatud; tema balletid näitasid väliste sündmuste põhjustatud torme inimese siseilmas.
Vanemuise praegune trupp näitab balleti teistsugust nägu. Petipa koduteatrist väljakasvanud Vene baleriini ja doktorikraadiga balletipedagoogi Jelena Pankova jaoks ei seostu (balleti)liigutused inimese siseseisundite väljendusega, need ei loo kujundeid ega karaktereid tantsus, vaid näivad olevat üksnes ilusad (ja ühetaolised) liikumisjadad ning puhas vorm tantsijate treenituse astme demonstreerimiseks.
«Raimondas» on Mehhiko seebiseriaali narratiiv kängitsetud kohustuslike elementidega efektsesse esinemiskavasse, millest on välja filtreeritud igasugune isikupära ja sügavam mõte.
Koreograaf-lavastaja Jelena Pankova
Muusikajuht ja dirigent Erki Pehk
Kunstnikud Charles Cusick-Smith ja Philip Ronald Daniels
Valguskujundaja Priidu Adlas
Nimiosas Maria Engel, Hayley Blackburn või Raminta Rudžionyte
Esietendus 5. oktoobril Vanemuise teatri suurel laval