Aga kui kaua suudetakse nõnda jätkata? «Niikaua kui on usku ja tahtmist. Niikaua kui on inimesi, kellel on midagi öelda.»
Sel sügisel liitub linnateatriga kolm noort näitlejat: Kristjan Üksküla, Sandra Üksküla- Uusberg ja Mikk Jürjens.
Hinnatud lavastaja tunnistab, et tema töö põhivahend on näitleja. «Arvan, et ma aiman või tean, mida ootab näitleja esimesest, teisest proovist, mida ta ootab analüüsist ja kuidas ta kardab esimest püstitõusmist. Püüan seda talle teha võimalikult kergemaks, et ta hakkaks juba laua taga mängima ja ei märkagi püstitõusmist,» selgitab neljandat korda parimaks lavastajaks kuulutatud Nüganen, kes on nõus, et lihtsustatult võib öelda, et hea lavastaja on kaval.
«Minu suurim tugevus on näitlejate mõistmises. Arvan, et oskan näitemängu lugeda ja oskan aru saada, mis näitleja sees toimub ja mida ta vajab,» ütleb Nüganen ning lisab naerdes, et hea lavakujunduse tunneb ta ka ära.
Toob publikul pisara silma
Heaks lavakujunduseks saab kindlasti pidada vaid kolme tooliga Põrgulaval etenduva «Ma armastasin sakslast» kujundust. Nii tüki lavastamine kui ka napp lavakujundus oli tingitud raha puudumisest. «Ma ei saanud teha lavastajale väljastpoolt maja ettepanekut rahata lavastada. Mõistsin, et ainuke, kes teha saab, olen ma ise, kuigi ma polnud seda üldse planeerinud.»
Lavastuse «Ma armastasin sakslast» etenduste lõpus pühivad paljud publiku seast silmist pisaraid. Nüganen ei varja rahulolu, ta ütleb, et selline puudutus on äge. «Tegelikult me kõik tahaksime teatris, kinos või raamatut lugedes mingil hetkel naerda nii, et pisarad voolavad, või vastupidi. Et puudutaks. Kui puudutab ainult ülemist osa, siis jääb midagi puudu. Kuigi mõistust peab ka puudutama, sest muidu on täitsa jura, aga inimesel on veel nii palju olulisi organeid. Kui ükskõik milline kunst puudutab ja aitab, et kui lähed paremana koju, siis on hea. Aga kui lähed halvemana, siis on see natuke jama.»