Kõrvalmärkusena: ma ei arva sugugi, et laste maailm oleks läbinisti päikseline ja roosamannavahune, aga see on juba teine teema. Tekstide põhiosa valmis paari nädala jooksul. Täpselt samasugusest kogemusest rääkis muide ka raamatu illustraator Alvar Jaakson, kellega väga meeldivasse unisooni sattusime: piltide joonistamiseks anti talle aega pool aastat, aga töö sai tehtud vähem kui kuuga. Niisiis, mis see mulle andis: väga meeldiva, kuigi ajutise kergusetunde. Kaplinski ütleb, et raske on kergeks saada. Mina ei usu.
Millest eesti kirjanduses praegu puudust tunned?
Siin on kindlasti olemas mõned klassikalised vastused, millega mul tuleb nõustuda: puudus on suurest totaalsest romaanist – mitte lihtsalt sellisest, mis võtaks hõlmavalt kokku n-ö laiendatud tänapäeva ühiskondliku oluseisu, vaid mis samal ajal vastaks ka igavikulistele või ajatutele pretensioonidele. Kuid seegi vastus on tegelikult natuke kistud. Teravam puudus on ehk pigem kirjanduse meediakajastusest.
Üldiselt pole eesti kirjanduse hetkeseisul minu meelest suuremat häda. Kui ma teaks, mis on puudu, võiksin selle saabudes ainult pettuda, sest see pole kunagi see. Teisisõnu: kirjandus pole viini šnitsel, mis peab täpipealt su ootustele vastama. Parem on, kui ta seda ei tee. Puudust tunnen vaid üllatusest ja ootan vaid ootamatut.
• «Kuidas Sa ära läksid ja mina maha jäin» (2006)
• «Tekste siledast ruumist» (2009)
• «Kuidas meil asjad käivad» (2013)
• Frederic Beigbeder «Armastus kestab kolm aastat» (2008)
• Georges Perec «Mõelda/liigitada ja teisi tekste» (2008)
• Frederic Beigbeder «17,90 €» (2011)
• Katrina Kalda «Eesti romaan» (2011)
• Georges Perec «Ruumiliigid» (2011)
• Marc Auge «Kohad ja mittekohad» (2012)
• Claude Lévi-Strauss «Strukturaalantropoloogia»(2012)