Eraettevõtja Martin Sookael avaldas internetis oma visiooni sellest, mida ta kultuurilehe Sirp peatoimetajana ette võtaks ning muuseas kavatseb ta viie aasta pärast lehe tellijate arvu 10 000ni viia.
Peatoimetajaks pürgiv ettevõtja plaanib Sirbile 10 000 tellijat
«Sirp peab hakkama kõnetama palju laiema ringkonna lugejaid, kui ta seda praegu teeb,» leiab Sookael oma visioonidokumendis. Ta soovib laiendada lehe lugejaskonda nende arvelt, «kes (veel) täiskohaga kultuuritegijad ei ole» ja täpsustab, et peab silmas üliõpilasi ja noori kunstnikke.
Sookael märgib, et Sirp võiks kajastada näiteks noortebändi konkursi finaali. «Eestis on rohkelt andekaid kunstnikke ja silmapaistvaid kunsttükke, keda ja mida ei kajastata,» kirjutab ta.
«Sean eesmärgiks, et viie aasta pärast on Sirbil 10 000 tellijat,» käib ta välja tulevikuplaani (praegu tellib Sirpi 2000 inimest – toim)
Lisaks soovib Sookael lehe paksemaks teha ja panna rohkem rõhku Sirbi internetiküljele ja sotsiaalmeediale. «Sirbi sisu on huvipakkuv suurele tarbijaskonnale. Kogu trüki-Sirp tuleks seetõttu kohe pärast trükist tulekut (soovitatavalt veel enne) internetti riputada ja sotsiaalmeedia kaudu laiali jagada,» arvab ta. Samuti paneks ettevõtja rohkem rõhku reklaamimüügile.
Sookael on üks 16 inimesest, kes osaleb Sirbi peatoimetaja konkursis. Kõige varem võib komisjoni otsust uue peatoimetaja kohta oodata sel reedel.