Küsimusele, miks just teater ja näidend, on Oksanenil raske vastata. Kuigi talle meeldib ka filme vaadata, pole ta tundnud soovi kirjutada filmistsenaariume.
«Teater on ühelt poolt kollektiivne kunst,» lausus Oksanen esietenduse-eelsel pressikonverentsil. «Värskendav on kirjutada kellelegi teisele. Näidendit kirjutades pole ma lõpptulemuse eest vastutav erinevalt romaanist, romaani kirjutamine on sooloprojekt, näidend on aga platvorm, kust teised võivad lendu tõusta.»
Rahvusvahelise pressigrupiga kohtudes võrdles Oksanen Nõukogude Liitu teatriga – paraadid, meedia, käsitlused ajaloost, avalikkusele suunatud tegevus ja info oli Moskvast kontrollitud ja võlts; propaganda eemärk ongi luua teatav maailm.
Snowdeni afääri kohta esitatud küsimusele vastates ütles Oksanen, et teda üllatab ikka, kui inimesed imestavad selle üle, et suurriigid kasutavad tänapäevaseid kontrollimehhanisme. «Info kogumine on tänapäeval odavam kui kunagi varem. Enam ei pea kasutama nii palju inimeste tööjõudu, nüüd teevad selle töö ära masinad. Loomulikult kasutatakse seda võimalust ära!»
Alles eelmisel teisipäeval oli Oksanen maininud e-kirjas üht arvutimängu, küsides, millega täpselt on tegu, ja kui ta läks Facebooki, siis Facebook juba teadis, et ta on selle mängu vastu huvi tundud. «Ma polnud guugeldanud, lihtsalt kirjas mainisin,» tunnistab Oksanen.
Ta arvas, et mitte ainult meie e-kirjade või Google’ist leitud info põhjal ei saa inimeste kohta teha psühholoogilisi portreid, vaid ka näiteks arvutisse sõnade toksimise kiiruse järgi – kuidas sa kirjutad vihasena, kuidas õnnelikuna. «Me anname endast informatsiooni, teadmata, et me seda teeme.»