Olgu öeldud, et oma sundimatus spontaansuses tundub «Hakkab jälle pihta» mulle algusest peale väga värske ja ergutav. Kindlasti leidub vaatajaid, kelle jaoks tegijate indie’lik suhtumine ei väljenda muud peale hoolimatuse, ehk koguni lugupidamatuse publiku suhtes: stseenid ei lõppegi puändiga, vaimukusi ei pillata, taustanaeru ei lasta. Ühesõnaga: nalja ei tehta. «Hakkab jälle pihta» ei ole tõsiselt võetav komöödia!
Teise hooaja avaosa vaadates paistis, et tegijate eneseteadlikkus on kasvanud. Sündmustik näis kiirem, kuid pingutatum, dialoogid väljapeetumad, kuid jäigemad, naerukohad markeeritumad, kuid selle võrra ennustatavamad. Tundus isegi, et võiks kõnelda «teise hooaja sündroomist».
Kuid juba teisest, aga kindlasti kolmandast osast alates on intriigi jalule seadmise vaevad ületatud, Vesilindude suhted korralikult puntras ja ka kõrvaltegelaste roll defineeritud. Nüüd läheb kõik üha sujuvamaks ja üha enam on kohti, mis tunduvad nii siin-ja-praegused, nii ootamatud, et tahaks ikka ja jälle pilti paar kaadrit tagasi nihutada, et kogu seda groteski uuesti läbi elada.
Osatäitjate valikul on tegijad kasutanud Eestis minu teada uudset lahendust: peategelasi mängivad suhteliselt vähetuntud näitlejad, tuntumad telenäod aga astuvad üles episoodides, topeltrollides, mängides osa kõrval ka iseennast. Selline võte ajab juhtme kokku ja tekitab põneva hüperreaalsuse efekti: staaride ülesastumine iseendana annab põhisündmustikule loomulikkust juurde.
Peategelaste hulgast aga saab uuel hooajal kõige rohkem särada pereisa Raimond. Oma väljendusrikka miimika ning ükskõiksusega kaamera suhtes mõjub ta ülimalt veenvalt. Helgur Rosenthali näoilmete põhjal võiks koostada terve miimilise plastika õpiku. Lisaväärtuse annab Rosenthali sooritusele asjaolu, et ta ei paista oma häält ja näoilmeid päris lõpuni kontrollivat.