Martin Scorsese, Leonardo DiCaprio ja segased üheksakümnendad «Wall Streeti hundis» ühelt poolt ning David O. Russell (keda tihti just Scorsesega on võrreldud), Christian Bale ja seksikad seitsmekümnendad «Ameerika afääris» teiselt poolt annavad ju lausa võimaluse võrdlevate graafikute joonistamiseks.
Kümne Oscari-nominatsiooniga tundub «Ameerika afäär» olevat saanud kriitikute lemmikuks, IMDB kui kinopubliku arvamuste kogum on oma usalduse pannud aga «Wall Streeti hunti», mis on ehk mõistetav, arvestades, kui jämedate pintslilöökidega viimast jutustatakse.
Petis küll, aga ikkagi inimene
«Ameerika afäär» põhineb tõestisündinud lool, milles FBI kelmuskunstnike abiga korrumpeerunud poliitikuid jahtis. Põhineb küll, aga see on Hollywood ja loo ilu on faktilisest täpsusest ikka ja alati eespool. Juba filmi alguses teatatakse tagasihoidliku tekstiga ekraanil, et «osa sellest juhtus päriselt», loo lõpus kinnitatakse aga tiitrireaga, et nähtu on lõpuks ikkagi fiktsioon.
Sukeldudes täie hooga 1970ndatesse kui hullude soengute ajastusse, on «Ameerika afääri» taustal jooksmas omamoodi lisatasand, mille puhul lugusid jutustataksegi soengutega. Mida võimsam petis, seda suurem juuksepahmakas (mitte alati oma juuksed), ja pea ainus aus tegelane ongi kiilas FBI boss Louis C.K fantastilises esituses.
Olgugi tegelased pea eranditult petised ja vargad, usub «Ameerika afäär» neisse ja usaldab neid ning igaüks neist on lõpuks ikkagi inimene, kellele on lihtne kaasa tunda ja elada. Filmi südames on inimlik soojus, peaaegu utoopiline usk, et ka viimane pettur on lõpuks ikkagi hea inimene, kelle puhul on olulisel kohal aus mäng.