«Life is very hard» võtab inimelu uuesti algelementideks, näitab nii meie hirme kui lootusi, nii ülevust kui labasust. Kõnekalt on üheks inimelu sümboliks valitud kartul. Valdur Mikita jälgedes võiks seepeale oletada, et lavastuse tegevus paigutub Lõuna-Eestisse, mis «on üks väike ja omapärane kartulikummardajate maailm» («Metsik lingvistika», 2008).
Von Krahli lavastus jookseb eest ära neil, kes loodavad siit leida sidusat lugu, vana head aja, koha ja tegevuse ühtsust. Sest vaatajategi elu on tehtud raskeks, isegi kui see on väga lõbus raskus; tuleb jätta garderoobi oma tavapärased ootused, usaldada oma meeli ja kujutlusvõimet, julgeda ise luua maailm nendest osistest, mida laval pillavalt pakutakse.
Mõistagi ei saa mööda vaadata lavastuse kohal kummitavast hirmumõõtmest, seda süstib nii valjuhääldist kostev vali mehehääl kui tegelaste käitumine, rääkimata teatrivälisest olukorrast maailmas. Mulle tõi lavastus kohe meelde Tuglase «Popi ja Huhuu», mis täpselt sada aastat tagasi suutis kinni püüda Esimese maailmasõja eelseid änge. Kuid niisama selgelt hõljub lavastuse kohal Kubricku «Kosmoseodüsseia».
«Life is very hard» on kohatisele konarlikkusele vaatamata üks viimase aja kõige huvitavamaid teatrieksperimente; see on näide teatrist, mida Eestis veel pole, ent mis võiks palju pakkuda.
Lavastajad Robert M. Johanson, Marit Sirgmets ja Simona Biekšaitė
Esietendus 15. veebruaril Von Krahli teatris