Taustaks on aga üha ärevamaks kiskuv rahvusvaheline olukord, mille tõttu saab raske sõdurisaapa hoopi tunda ka Grand Budapesti pastelne seltskond. Zero ja Gustave püüavad Zero armastatu Agatha (Saoirse Ronan) abiga päästa kas või killukest maailmast, mis on tegelikult juba pääsmatult kadunud.
Anderson paiskab ekraanile terve rea suurepäraseid näitlejaid, kellest mõnel on lausuda vaid paar sõna, kuid nende vinjetid on sellegipoolest väga nauditavad.
Gustave’i osas särab Ralph Fiennes, keda on seni nähtud hoopis teist laadi osades. Kõikjale jõudva mõrtsuka rolli näib südamest nautivat Willem Dafoe ning nagu teisteski Andersoni filmides vilksatavad korraks ka siin Bill Murray ja Owen Wilson.
«Grand Budapest Hotell» on kohati väga naljakas ja absurdne, aga nagu teistelgi Andersoni filmidel on sellel nukker alatoon. Väga hästi väljendavad tema tegelaste olemust üsna filmi alguses ilmuvad kaadrid juba lagunevast hotellist ja hiiglaslikust söögisaalist, kus iga laua taga istub üksainus inimene.
Andersoni värvikad tegelased võivad palavikuliselt tegutseda, kellegagi kohtuda, isegi suhelda või kellessegi armuda, aga sisimas peavad nad mingis hillitsetud hüsteeriaseisundis dialoogi ikka vaid iseenda ja oma kinnisideedega ning sügava üksindusega. Kõik inimsuhted saavad olla vaid põgusad ja markeeritud, lõpuks ootab ees ikkagi vaid eraldatus ja heal juhul ka mälestused.
Juba filmi sümmeetrilises ideaalmaailmas on märke sellest, et peale tungib kaos: sünnimärk Agatha põsel, hoopis kurjakuulutavamates toonides sõjaväelased, kes hotelli üle võtavad.
Ja kuigi Gustave usub optimistlikult, et «selles barbaarses tapamajas, mida kunagi nimetati inimkonnaks, on veel alles nõrk tsivilisatsioonikuma», ei pruugi tal õigus olla. Ja säärased optimistlikud eksimused võivad kalliks maksma minna.
Alates 28. märtsist Tallinna ja Tartu kinodes