«Armujoogi» dramaturgiline pinge põhineb kõigest ühel küsimusel: kumb kolkakaunitari kahest austajast suudab ta selili rääkida, kas rändrügemendi kapten või külalollike?
Võimalusi «Armujoogi» jantliku mängulisuse ja lüürilise tõsiduse üheks toimivaks tervikuks sidumisel pole just ülemäära palju, kuna libreto ei lase endale eriti teist plaani külge pookida (teoses armueliksiiri pähe maha müüdud ja kasutatud vein ei vea tänapäevaselt mõistetud peenisepikenduse või dopingu satiirilise võrdkujuna välja).
Siit ka põhjus, miks kõik selle ooperi arvukad lavastused üle maailma on nii visuaal- kui režiikeele poolest üsna ühtviisi vanamoodsalt ajastutruud ja kujundivabad ning lähtuvad enamasti laste muinasjututeatri esteetikast.
Erandiks pole ka Estonia uusversioon, mille autoriks eelkõige muusikali- ja draamalavastajana tuntud Georg Malvius (Rootsi). Personaalsema lähenemise nimel on Malvius nihutanud teose tegevusaega umbes sajandi võrra edasi ning importinud ooperilavale mitmeid muusikalirežii võtteid, unustades seejuures, et vastupidiselt muusikalisaalidele puudub ooperis helivõimendus.
Kui enamasti räägitakse ooperi kontekstis lavastuslikust mürast üksnes kujundlikult, siis Malviuse «Armujoogi» puhul saab seda teha otsesõnaliselt, kuna režii teatud kihid (koori pidev sebimine ja trampimine, ka lindilt tulevad hääled) kipuvad orkestrit ja soliste varjutama ning kuulaja kõrvu väsitama.
Malviuse «Armujook» on kvaliteetne laiatarbekäsitöö, kuid esietendusel see bel canto buffa eeldatud ja oodatud hoogu päriselt sisse ei saanud, sest nii režiis, visuaalis kui ka osatäitmistes jäi nappima mängulist kergust ja kerglust.