Eve Mutso edukas karjäär Šoti Balletis sai lõpuks vääriliselt tasutud, kui ta edutati üheks trupi viiest esitantsijast (principal) – sündmus, mida paljud, usun, et mitte ainult siin Londonis, ootasid juba mitu head aastat.
Šoti Ballett nimetas Eve Mutso esitantsijaks
Poolteist nädalat tagasi, kui Šoti Ballett andis Londonis prestiižikas Sadler’s Wellsi teatris «Romeo ja Julia» külalisetendusi, ütles trupi kunstiline juht Christopher Hampson, et põhjusi Mutsot edutada oli mitu, sh tema tähelepanuväärne panus Nõia tegelaskuju sünni juures balletis «Hans ja Grete» (vt PM 17.01.2014), aga ka külaliskoreograafe inspireeriv roll laiemalt.
Hampson olevat koguni spetsiaalselt Tallinna sõitnud, et vaadata Estonia teatris ära Mutso tantsitud Manon, mille interpretatsioon talle muljet avaldas.
Mutso liitus Šoti rahvusliku balletiga 2003. aastal, olles 11 aastat solist. Selle aja jooksul nomineeriti ta kahel korral Briti rahvuslikule tantsuauhinnale, mida annab välja sealne kriitikute ühing Critic’s Circle.
See eesti baleriin torkab laval alati silma, kombineerides erakordset väljenduslikkust talle ainuomase voolavusega. Tõeline sügavus on tulnud tema osatäitmistesse just viimastel aastatel.
Kaks pilti seisavad alati mu silme ees: Mutso haavatav ja häiritud Blanche balletist «Tramm nimega Iha» ning tema pöördeline, teisi tantsijaid mobiliseeriv roll William Forsythe’i lühiballetis «Süit «Artefaktist»».
Krzysztof Pastori balletis «Romeo ja Julia», mis tuli välja aprillis, tantsib Mutso sinjoora Capuletti rolli. Ja taas õnnestunult.
Erinevalt enamikust selle Shakespeare’i tragöödia balletiversioonidest on siin Capulettile antud märksa suurem osakaal. Ta peab ühendama kiindumuse tütar Julia vastu, varjatud suhte Tybaltiga, Montecchide-põlguse ja meeleheite armsate inimeste kaotuse pärast.
Ootan põnevusega selle väljapaistva tantsija järgmisi etteasteid. Esimene võimalus selleks avaneb juuni alguses Moskvas, kus Šoti Ballett esineb Tšehhovi-nimelisel rahvusvahelisel teatrifestivalil.