Palju õnne! See on teile tänavu juba teine tähtis auhind – hiljuti saite ka Kristjan Raua preemia. Kumb tähtsam on ja miks?
Mõlemad auhinnad on tähtsad. Köler Prize on minu enda jaoks olulisem, kuna nominentide näitusel sain eksponeerida oma uut tööd. Oluline on ka see, et nominentide loomingut hindas rahvusvaheline žürii.
Miks te oma varasematest töödest Köleril just «Aeda» eksponeerisite? Kui tohib nii küsida, siis mida see töö teie jaoks tähendab?
«Aia» eksponeerimise peamine põhjus oli võrdlemisi lihtne. «Aed» on ainus töö minu viimaste aastate loomingust, mida ma ei ole varem Tallinnas eksponeerinud. «Aeda» pean pisut teistsuguseks kui oma varasemat loomingut.
Mõni kurtis, et EKKMis sõi ruum «Aia» natuke ära, ei lasknud sellel täies hiilguses välja paista. Mida arvate sellisest jutust?
Võimalik, et Tartu monumentaalgalerii ruum, kus «Aed» esmakordselt väljas oli, sobis sellel paremini – tegelikult ma ei oska seda kommenteerida, ma ei ole objektiivne, sest vana töö uuesti eksponeerimisega kaasneb alati teatav tüdimus minu enda jaoks... Ei ole seda värskust ja elevust, mis on töö esmakordsel eksponeerimisel. EKKMi ruum oma mõõtmetelt sobis «Aiale» igatahes täpselt, isegi ideaalselt – ka see on üks põhjus, miks ma otsustasin «Aeda» uuesti eksponeerida. Kui tekib küsimus, miks varasematel fotodel olnud risti näha ei olnud, siis «Aia» EKKMis eksponeerimisel risti lihtsalt ei olnudki torni tipus. Risti ärajätmine oli minu teadlik, kaalutletud valik.