See ei ole sadomaso-lavastus, vaidleb Thomas korduvalt Vandale vastu, kuigi algupärane «Venus karusnahas», mida filmis lavale tuuakse, andis nime masohhismile. Lavastus, milles Thomas Vanda taktikepi all osaleb, pooleldi vastu tahtmist, kuid suutmata loobuda ning sellest suutmatusest ja tahtmatusest innustudes, on vahel vägagi sadomasohhistlik, kuigi füüsiline kontakt lõviosas sellest mängust puudub.
Ja seda polegi vaja. Polanski film on tihe ja kirglik dialoogilahing kahe näitleja kehastatava kahe näitleja vahel, kus piirist lavastuse ja mittelavastuse vahel hüpatakse üle ja kiiresti tagasi nii, et seda piiri lõpuks polegi. Elu kasvab lavastuseks ja lavastus eluks, Thomas’st saab Severin ja Vandast Wanda, Severinist Wanda ja Wandast Severin.
Välja arvates napi minuti-paari jagu kaadreid filmi algusest ja lõpust, mis läbi vihmase Pariisi teatrini ja sealt eemale kulgevad, sünnib kogu film kahe ainsa tegelase ümber teatrisaalis ja -laval ning korraks ka lava taga, Polanskile piisab sellest aga kuhjaga. Akendeta ja väliste segajateta (kui mõned telefonikõned välja arvata) ruum saab iseendas toimivaks suletud universumiks, kus kehtivad oma reeglid, millel, mida aeg edasi, on aina vähem ühist välismaailma omadega.
See ruum saab vaatajale lõpuks nii tuttavaks ja omaks, et kui Thomas filmi lõpu poole telefonikõnele vastates lavatagusesse koridori põikab, mõjub see vaat et füüsikareeglite eiramisena. Kui Vanda aga teksti tsiteerimise vahepeal rollist välja astub, et omaenda äsjakõlanud repliikide seksismi kommenteerida, mõjub see loomuliku ja loogilisena. Roll sulandub kokku selle kommentaariga, lavastus oma kriitikaga, loetav lugejaga.
«Venus karusnahas» on stiililt sarnane Polanski eelmise näidendiekraniseeringuga ning siin peegelduvad ka killud Polanski päriselust, ta on olnud skandaalsete ja vägivaldsete juhtumite puhul nii ohvri kui sooritaja rollis. Kõige ilmsemate sidemetena Polanski enda elust mängib Vandat tema abikaasa ning Mathieu Amalric sarnaneb kummastavalt noore Polanskiga.
«Venus karusnahas» nõuab vaatajalt ehk rohkem pühendumist kui «Tapatalgud», vastab sellele aga tõeliselt haarava ja veatu sissevaatega manipulatsiooni, ümberkehastumisse ja teatrimaagiasse, rabades vaatajat nii mitmel tasandil, et see on lausa peadpööritav.
«Venus karusnahas»
Alates 25. juulist Tallinna kinodes Sõprus ja Artis