«Mere märgid» on iiri juurtega ameeriklase kirjutatud. See on väga iirilik tükk, kuid Eestis, Läänemaal, saab tänu Saueaugule, näitlejatele ja lavastajale sellest Eesti asi.
Saueaugu rõhutus on siin tähtis, sest seal sündinud Margus Kasterpalu lavastustel, sellel ja varasematel, on kodu toetus sees. Selle maa ja eelkäijate ja nüüdsete toetus, ning see annab jõu.
Olen vahel mõelnud, mis on see, mida võib pidada vaid Eesti teatrile ainuomaseks, mis on see peale me keele, mis eristab teda muust maailmas tehtavast teatrist. Ühisjooni leiab rohkem. Mul on aga tunne, et just Saueaugu teatritalus sündival on ka need oma teatri märgid olemas.
Millised need on? Üks neist kindlasti Läänemaa augustitaevas ja öiste teatrist kojusõitude udu... See ja palju muud on sealsete etendustega kuidagi kaasas, mängitagu siis Kruusvalli ja Kõivu või hoopis Gardner McKayd. Just seal saab elu näiline pinnapealsus juured alla.
«Mere märkide» peategelased pole inimesed, on meri ja maa. Murdlainetus. Karge meri. Igavene. Ja kui näitlejad sellest aru saavad, annab see nende osatäitmistele sootuks teise mõõtme. Saueaugul «Mere märkide» lavastuses see juhtub.
Kui Saueaugul sel suvel sündinud lavastust ja näitlejate tundetoone millegagi võrrelda, siis on kõige sarnasem ehk see, millest on aastaid luuletanud, laulnud ja rääkinud Jaan Tätte, ja see, mida meile vahel kõneleb ja kuhu juhib Fred Jüssi.