16 ja pool tundi hiljem on mul jalad vatised, silmad valutavad, aga olen iseendaga rahul ja meeleolu on hea – kordagi ei soovinud ma tüdimuse või halva teatri pärast ettevõtmist katkestada! Jah, teatrimaraton on võimalik ja kogemusena on see huvitav. Tõsi, järgmisel päeval on küll tunne, nagu oleks öö otsa pidutsenud ja mõte kolmetunnisest istumisest ei mõju ahvatlevalt.
Olles Tom Stoppardi «Utoopia» triloogia kahte esimest osa näinud, teadsin, et vapustavat teatrielamust pole oodata. Nii ka läks, kuid 2013. aasta märtsis esietendunud lavastused olid publiku ees küpsenud, tihenenud ning tulemuseks oli hea teater, mis lisaks intrigeerivale sisule mõjus ka emotsionaalselt.
Eelmise aasta novembris Vanemuise ja Ugala ühistööna valminud triloogia kolmas osa ei jäänud Tallinna Linnateatri ja Eesti Draamateatri koostöölavastustele sugugi alla. Kui spordivõistlusele kohaselt medaleid jagada, siis kuldmedal läheks Priit Pedajase lavastusele (tempo ja sisuline tihedus, lavaline energia, ruumi kasutamine), ent siin võib olla määravaks, et «Utoopia» esimest osa mängiti koduväljakul Tallinna Linnteatris.
Hõbemedali annaks laupäeval peetud võistlusel Heiti Paku kolmandale osale (Indrek Taalmaa kandev roll Herzenina, samas lavastuse viimane osa harali ja kiirustav, näis, nagu tegijail saanuks ideed otsa) ning pronksile jääks Elmo Nüganeni teine osa (lavastuse esimene pool pisut koost lagunenud, rollides vähem veenvust kui esietenduse ajal).
Maraton andis aga hea võimaluse jälgida erinevate näitlejate nägemust ühest ja samast ajaloolisest tegelasest. Indrek Taalmaa (kolmas osa) Aleksander Herzen mõjus sama mehena, keda noormehena mängis Pääru Oja (esimene osa) ja hiljem Mait Malmsten (teine osa). Kolm näitlejat mängisid Herzeni saatuse veenvaks, tema muutumise nähtavaks.