Filharmoonia kammerkoor oli Putninši arvates kõva sõna juba ajal, kui tema 1980ndate lõpus noore dirigendina asus juhatama Läti Raadio Koori. «Rootsi Raadio Koor ja Eesti Filharmoonia Kammerkoor olid need, kelle suunas meie tol ajal vaatasime. Nad on mind alati inspireerinud,» räägib mees ajast, mil koori juhatas selle asutaja Tõnu Kaljuste.
Külalisdirigendina mitmeid Euroopa nimekaid koore nagu BBC Singers, RIAS kammerkoor, Berliini Rundfunkchor, NDR koor, Hollandi Raadio Koor jpt juhatanud dirigent usub oma võimalusi Eestis. «Üks asi on lihtsalt riiki külastada, hoopis teine sinna sisse suumida, konteksti ja kultuuriruumi süveneda,» mõtiskleb dirigent.
Nagu juba öeldud, on ta siin juhatanud ka varem. «Pean RAMiga töötamist oma elu üheks põnevamaks perioodiks,» ütleb ta.
Putninš usub, et looming uue kooriga edeneb jõudsalt. «Loodan, et kasvame ühtseks vitaalseks koosluseks, kus ka erinevad isiksused saavad ennast väljendada. Need kaks osist loovad kammermuusika keskkonna. Olen selles suunas liikumas.»
Tema jaoks on muusika kui helide keeles kõnelemise viis. «Koorina edastame endale kõigepealt olulisi sõnumeid, alles sealt kasvab välja kõik muu, nagu professionaalsus, paindlikkus ja võimekus erineva materjaliga tööd teha.»
Uue peadirigendi valitud repertuaar on mitmekülgne. Putninš ütleb enesekindlalt, et paindliku ja professionaalse kollektiivina ollakse võimelised esitama pea kõike.
Kolmel avakontserdil Tartus, Pärnus ja Tallinnas on Putninš võtnud kavva üllatava ja harva esitatud versiooni kuulsast Johannes Brahmsi «Saksa reekviemist», mida koor esitab orkestri asemel seekord koos kahe klaveriga. Soleerivad