Toomiku kirjutatud ja lavastatud film ilmses keskeakriisis mehest (Hendrik Toompere juunior) sobib oma ainestikult ja mõttelaadilt kunstniku senisesse loomingusse maalide, videote ja performance’ite kõrvale. Siin on ängi, piirsituatsioone, seletamatuid asju meespeategelase elust.
Kui peaksin Toomikut kui filmilavastajat kellegagi võrdlema, siis oleks see ilmselgelt David Lynch. Ei, ta ei jäljenda, ta on lihtsalt kauge mõttekaaslane, kes vaatab maailma läbi pilti irratsionaliseerivate prillide – või näitavad need prillid just tegelikkust, mida inimene reeglina väldib? Ei tea.
Maailm ekraanil on pealtnäha väga realistlik ja argine, vaid vahel luuakse mõni piltkujund, millel on sisulisele täpsusele lisaks ka eraldi esteetiline väärtus. Film on visuaalselt väga tugev ja samas mitte üleestetiseeritud, nagu eesti filmi kunagine probleem ju oli.
Me ei oota videokunstnikult ju tegelikult Hollywoodi tavasid järgivat jutustust. Mängufilmi tulles on Toomik aga üsna lihtsalt omaks võtnud žanrireeglid, see pole hermeetiline kunstfilm, vaid võib olla vaadatav ka täiesti tavalisele kinokülastajale või televaatajale. Saab nalja ja on ehmatavat tõsidust ja kurbust, kui loetleda vaatajas emotsioone tekitavaid asju.
See on ennekõike ühe näitleja film. Toompere juuniori peategelane on suurema osa ajast kaadris, näeme teda lähedalt ja kaugelt, erinevas valguses ja meeleolus. Ma pole esimene, kes võrdleb teda talle õpetajaks olnud Evald Hermakülaga: ka talle oli omane väga konkreetne isiklik kuvand olenemata rollist. Toompere ei vaja erilist grimmi või kostüüme, tema luksuseks on olnud esitada reeglina enda reaalse olekuga servapidi seotud tüüpe, kes samas võtavad laval või ekraanil ette erinevaid asju.