Lavastusest tooks aga esile paar lihtsat, kuid mõjuvat võtet. Näiteks sümboolne ja ilus on teekond, mis tuleb läbida Ooperifantoomi koju jõudmiseks – pimeduseriiki viib tee üle uduse järve, mis on Vanemuise lae all. Publik näeb, kuidas kaugel-kaugel libiseb paadike justkui märkamatult paremalt kaldalt vasakule, paadis aga Ooperifantoom koos võrratu lauljanna Christine Daaéga, keda mees ei suuda kellegagi jagada. Kui Raoul päästab lauljanna, siis sõuavad noored vasakult kaldalt paremale, headuse kaldale.
Vanemuise lavastuses on Ooperifantoom õnnetu hing, kes lapsena sõjas kogetu tõttu ei suuda vahet teha heal ja kurjal. Armiline mees varjab end maailma eest hallikaspruunis koopas, mis peidab eneses küünlavalguses säravat ja hubast maailma. Nii nagu kookonina avaneb Ooperifantoomi kodu, avaneb aeglaselt ka tema hing, lugu, sest seesmiselt on Ooperifantoom väike poiss, kes vajab pai.
Vanemuise «Ooperifantoomi» esietendus on sündmus, mille teatriteaduse üliõpilased peavad tulevikuks meelde jätma. Vaid viis teatrit maailmas on saanud õiguse esitada «Ooperifantoomist» oma tõlgenduse.
Esialgu tohib Vanemuine anda vaid 40 etendust. Eesti jaoks oleks see piisav, aga kuna tegu on muusikaliga, mida siin regioonis ei mängita, siis on teater juba arvestanud rahvusvahelise publikuga – etendused on varustatud inglis- ja soomekeelsete subtiitritega.
Loomulikult võib küsida, kas riigiteater peab tegema meelelahutuslikku teatrit. Niikaua kui eestlastel on oma teatriajalugu, niikaua on kestnud ka teatripraktikute ja -kriitikute võitlus kerglaseks nimetatud muusikalavastustega. Kuid publik on alati armastanud operette, nüüd siis muusikale. Kindlasti on olnud aegu, mil kriitika on olnud õigustatud, kuid praegusaja Eesti kultuuripildist on pigem puudu kõrgel tasemel tehtud meelelahutuslikke lavastusi, eksperimentaalseid ja põnevaid tükke leiab ikka.
Vanemuise «Ooperifantoom» täidab selle tühimiku. Georg Malviuse lavastus ei ületa piire, aga see on turvaline, professionaalselt tehtud muusikal. Vaatamata pähekulunud meloodiatele ei hakka saalis igav.
Richard Stilgoe & Andrew Lloyd Webber
Lavastaja Georg Malvius (Rootsi)
Osades: Stephen Hansen (Norra), Hanna-Liina Võsa, Maria Listra, Koit Toome, Kalle Sepp, Pirjo Püvi, Kristina Vähi, Reigo Tamm jt
Esietendus 4. oktoobril Vanemuises