Võluvates vormides klaas avab end romantiliselt

Tiina Kolk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kateriin Rikkeni stiilinäide.
Kateriin Rikkeni stiilinäide. Foto: Liis Treimann

Evald Okase muuseumi alumine korrus on sedapuhku klaasi päralt – näitusel «Klaasipoeesia» on väljas taiesed, mis valmisid Haapsalu rahvusvahelise kuuma klaasi sümpoosioni käigus, kui sellesama muuseumi õuel tegutses külastajate silme all stuudio.


Nii sai iga huviline võimaluse jälgida, kuidas piibu otsa võetud mett meenutava konsistentsiga klaasimassist kõikvõimalikke põnevaid objekte puhutakse – see on ka Eestis üha haruldasemaks muutuv vaatepilt, nagu rõhutas ürituse eestvedaja Kai Koppel.

Klaasi romantilist poolt, mis seati eesmärgiks, avavad näitusel Remigijus Kriukas ja Indre Stulgaite Leedust, Robert Emeringer ja Zaiga Baiza Luksemburgist ning Päivi Kekäläinen Soomest. Bornholmi koolkonda esindavad sakslanna Anna Mlasowsky ja eestlanna Kateriin Rikken.

Eestist katsetavad kuuma klaasiga Kai Koppeli, Kati Kerstna, Kairi Orgusaare, Viivi-Ann Keerdo, Merle ja Erki Kannuse, Toomas Riisalu ning Katrin Josingu kõrval meie tuntud «külmtehnika» viljelejad Eve Koha ja Ivo Lill ning külalistena Tallinna Tehnikaülikooli professor Irene Lill ja fotograaf Ülo Josing.

Ülo Josingu ja Kati Kerstna tehtud pildid annavad toimunust ja sellest, kuidas sündis kaunis kunst, aimu ka neile, kes ise klaasipäevadele ei jõudnud.

«Usun, et saime kokku suurepärase näituse,» rõõmustas Koppel.
Lisaks klaasile on sümpaatses muuseumis esimest korda võimalus vaadata tänavu 95. sünnipäeva tähistava Evald Okase eksliibriseid, teisel korrusel on avatud aga kunstniku loomingu püsiekspositsioon.

Klaasikunst

«Klaasipoeesia»

Avatud 4. augustini Haapsalus Evald Okase muuseumis

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles