Ene-Liis Semper ja Tiit Ojasoo rääkisid lähemalt tuleva aasta veebruaris etenduvast muusikalist «Savisaar».
Muusikali «Savisaar» suurtoetaja on kultuuriministeerium
Miks otsustasite teha muusikali (kas Savisaar midagi dramaatilisemat välja ei kanna)?
Muusikal on väga dramaatiline vorm.
Kes on helilooja ka millistel kaalutustel valisite just tema?
Helilooja nimi on praegu saladus. [Postimehele ütles muusik ja helilooja Vaiko Eplik, et ta on olnud seotud muusikaliga «Savisaar», aga praegu enam pole ja seetõttu ei soovi lähemalt kommenteerida]
Pressiteates ütlete, et traagiliselt lahtirulluvate sündmuste keskmeks on kirglik konflikt üksikisiku ja ühiskonna vahel. Mil määral on lavastus poliitiline, mil määral inimlik tragöödia?
Oleme kõikides oma poliitilistes lavastustes lähtunud veendumusest, et poliitika on inimlik. Ei ole olemas inimtegevusest, inimlikest soovidest ja emotsioonidest lahutatud poliitikat. Poliitika on üks võimalus, kuidas uurida inimest. Ja inimlik tragöödia võib olla väga poliitiline.
Muusikali pealkiri on «Savisaar», kuid keda poliitikutest me veel laval näeme?
Võimalik, et Ronald Reaganit ja anonüümset vallavanemat.
Miks on reklaam linnavalitsuse vastas nii punamust ja deemonlik?
Punane ja must on jõuline ning emotsionaalne värvikontrast. Sageli tõepoolest assotsieeruvad deemoniga.
Kas sellisel suurel produktsioonil on sponsorid ja toetajad? Kes?
Meie teatri suursponsor on Eesti Kultuuriministeerium.
Kes mängivad-laulavad muusikalis?
Kogu meie 10-liikmeline trupp ning koor. Lisaks mõned külalised.
Igas muusikalis on ka edevad tantsuseaded, kes vastutab muusikalis liikumise eest?
Igas muusikalis edevaid tantsuseadeid küll pole, aga masside liigutamist saab meie muusikalis näha küll. NO99s on inimesed alati olnud nii mitmekülgsed, et masside liigutaja tuleb samuti omade seast.
Kas näeme «väikeste vihmavarjuhoidjate tantsu»?
Proovid pole veel alanud. Seetõttu on veel vara kommenteerida sündimata kunstiteose täpset sisu.
Miks esietendub muusikal just vahetult enne valimisi?
Inimeste soov suhestuda sääraste teemadega on ilmselt sel perioodil kusagil tülgastuse ja erootilise tõmbe vahepeal. Muidu ollakse lihtsalt leiged.
Miks kirjutate, et «Esmakordselt Eestis». Seda ju pole mujal tehtud ja vaevalt, et ka pärast tehakse? Või on selle muusikali vastu juba eelnevalt tundnud huvi mõned festivalid?
Huvi on tõesti tuntud. Kuid «esmakordselt Eestis» ei ole ju vale. Seda ei ole tõesti varem Eestis tehtud. Kõigi muude muusikalide kohta saaks öelda, et «teised teevad ju ka nii». Antud juhul mitte.