Ojasoo väite taustaks on pigem viimasel kümnendil teatrifestivalidel kehtinud eeldus, et local is global, ehk just kohalik aines, mida loojad kõige paremini tunnevad, võimaldab teha üldistusi, mis kehtivad ka rahvusvaheliselt. Viimase heaks näiteks on ka Ojasoo lavastused teatris NO99.
Minule näib, et autoriteater on tänaseks vist leidnud oma nurga ning enam ei domineeri. Teatrite repertuaar on mitmekesisem.
Heidi: Autoriteatri lavastuste hulk Eestis on seotud ikkagi väga konkreetsete autor-lavastajatega (nt Ivar Põllu, Urmas Vadi, Uku Uusberg jne) ja selles on teatava eneseleidmise läbi saabunud stabiliseerumine. Silmanähtav on aga rühmatööna sündinud tekstide arvu suurenemine, see meetod on viimastel aastatel tõesti igas teatris oma koha leidnud. Ei ole nii, et avangardsemad trupid loovad ise tekste ja traditsioonilisemad teatrid lähtuvad valmisnäidendist. Kui püüda mingeid üldistusi teha, siis võiks väita, et rühmatööd kasutatakse meetodina pigem siis, kui soovitakse tegeleda truppi isiklikult puudutavate teemadega, mis vajavad lahtikirjutamist siin ja praegu.
Riina Oruaas tõdeb, et uuemas eesti dramaturgias on esile kerkinud tekstid, mille näidendiks liigitamine tekitab küsimusi. Esmapilgul on tegu tekstivoogudega, mille lavastamise võimalusi tekstid ise ei ava, ometi peame neid teatritekstideks. Mil määral siis saab üldse rääkida tekstist, sellisest tekstist, mis suudab elada ja lugejat kõnetada ka väljaspool lavastust, iseseisvalt?
Ott: Aga miks peaks tekst kui vaid üks mitmest lavastuse osast kuidagi eraldiseisvana kõnetama? Kui ta seda teeb, nagu näiteks Eero Epneri kirjutatud «Reformierakonna juhatuse koosolek», on väga tore, aga see pole postdramaatiliste lavastuste puhul eesmärk. Samas ei tasu proovisaalis sündinud lavatekste ka alahinnata, sest mõnedki neist on kõnekad ja nauditavad lugeda. Näites sobib kasvõi nn Oscari-võitja monoloog Mart Kangro lavastuses «waiting for tomorrow», mis on dramaturgiliselt väga hästi komponeeritud. Üks algupärand on ju trükitud meiegi kogumikus: Sven Karja lühinäidend teatritöötajast dramaturgi ja algaja dramaturgi kohtumisest.