Jätkati Priit Tenderi eelmise aastal alustatud filmi «Linnugripp» toetamist 32 543 euroga (EFI toetus kokku 124 000 eurot). Tenderlikult vallatu piibliaineline allegooria põhineb paradiisist langemise müüdil ja kõneleb Madunaise ja Lindmehe armudraamast, mis hoolimata hoiatavast sõnumist on liigutav lugu. Omanäoline karakterianimatsioon ning loodusfilmide kaja annavad filmile tugeva vaatajapotentsiaali.
Rao Heidmetsa Filmistuudiole eraldati 60 000 eurot toetust filmi «Elu enne elu» tootmiseks. Rao Heidmetsa uus filmilugu kõneleb sõna otseses mõttes elust enne elu või siis hoopistükkis elust peale elu – sõltub, kust otsast vaadata, ehk siis katkematust eluringist. Autori loominguline uudishimu lähtub aga endiselt tema kaubamärgist - käivitav moment on uudsete tehnikate, nippide ja lahenduste järeleproovimine, millest sünteesitud pilt loob võtme tema animafilmi mõistmiseks. Uue filmi tegelaskujude prototüüpideks on seekord putukad elust enesest, kelle eluringi autor on jälginud. Filmis seotakse dokumentaalsed loodusvõtted nuku-, joonis- ja digitaaltehnikatega.
Stuudiole A Film eraldati 130 000 eurot Eesti-Iirimaa koostöös loodava 30-minutilise animafilmi «Sinel» tegemiseks. Filmi režissöörid on Hugh O’Connor ja Meelis Arulepp ning kogueelarve on 487 000 eurot. Lastele mõeldud laiendatud raamjutustusega jõulufilm põhineb Nikolai Gogoli samanimelisel kirjandusteosel. Filmist leiab otsesed viited kaasaegsetele väärtusmallidele, kus välimus ja rõivad määratlevad inimese sotsiaalse staatuse, kus aus, aga tuimavõitu töörügamine pole popp ning kus bürokraatia õigustab vaid iseennast. Vene-hirmu retoorika foonil tundub kosutav korraks sellest eemalduda ning tegeleda vahelduseks hoopis Vene kirjandusklassikasse kuuluva tekstiga. Kuna film on suunatud laiemale publikule, võib «Sinelist» saada jõuluaja lasteklassika.
Stuudio BOP Animation sarjale «Vanamehe multikas» eraldati 5 000 eurot lugude arendamiseks. Ülipopulaarsetes ja kompleksivabades vanamehe multikates heidetakse slapstick-nalja taluelu ja vanamoodsa eluviisi ning võõrandumise üle ning nad pakuvad eesti vaatajatele eriomast äratundmisrõõmu.
Eesti Filmi Instituudi peaprodutsent Piret Tibbo-Hudgins rõhutas, et taotlusvooru saabunud projektides oli teravmeelseid looarenguid, uudseid kujundus-tehnilisi lahendusi ning animažanri piiride laiendamise püüet. Rõõmu teeb ka see, et tegijad arvestavad üha enam oma publikuga ning meie animafilmid leiavad partnereid, rahastust ja levivõimalusi ka väljaspoolt Eestit.