Nike

Kultuurisaade «OP!» kaob senisel kujul ekraanilt
Lisatud Mart Juure kommentaar

ERRi otsusega sulgemisele läinud telesaate «Kirjandusministeerium» juht Mart Juur.

FOTO: Elmo Riig / Sakala

ETV kultuurisaadet «OP!» ootavad sügisel ees muudatused, valdkonnapõhiste saadete asemel tuleb tagasi mitut teemat siduv magasin.

«Ikka teeme oma formaatides uut hooaega ette valmistades muudatusi ja vaatame kontseptsioone ümber,» ütles ETV peatoimetaja Heidi Pruuli. Milline saab täpsemalt olema uus kultuurisaate formaat ja kes saadet tegema hakkavad, ei soostunud Pruuli praegu ütlema, viidates, et septembrini on palju aega ja kõik plaanid ei ole veel läbi räägitud. «Kirjandusministeerium» iga kuu viimase saatena jääb aga kindlalt oma kohale,» selgitas Pruuli. «Nii et OP! ei kao, midagi dramaatilist ei juhtu, ja lähemalt tutvustame saate värskendust enne sügishooaja algust.»

Eelmise aasta jaanuaris oli eetris «OP!i» 500. saade ning formaadis toimusid muutused. Praegu jaguneb iganädalane kultuurimagasin neljaks: «OP! kunst» (saatejuht Marko Mäetamm), «OP! film» (Rain Tolk), «OP! teater» (Andrus Vaarik) ja «Kirjandusministeerium» (Mart Juur). «OP!i»  seeriast on käesoleval hooajal kõige vaadatavam saade «Kirjandusministeerium».

««Kirjandusministeeriumil» on väga tugev toimetus ning suur toetus autorite ja kirjastate poolt,» kommenteeris populaarsust saate juht ja Postimehe huumorilehekülje toimetaja Mart Juur. «Me ei taha olla kirjanike liidu häälekandja, vaid pigem asume lugejate poolel. Saade ei defineeri isegi seda, mis see kirjandus on. Läheneme raamatusõbra positsioonilt, kelle jaoks lugemine on peale kõige muu ka meeldiv ajaviide.»

«OP!i» vaadatavus sel hooajal:

  • «Kirjandusministeerium» 67 000 vaatajat;
  • «OP! film» 56 000 vaatajat;
  • «OP! teater» 54 000 vaatajat;
  • OP! kunst» 48 000 vaatajat.

September-detsember 2013, kui «Kirjandusministeerium» oli eraldi saade ja ülejäänud «OP!i» saateb magasini-tüüpi, oli «Kirjandusministeeriumil» keskmiselt 69 000 vaatajat ja teistel saadetele 54 000.

Allikas: TNS Emor, Teleauditooriumi Mõõdikuuring. Sihtrühm: 4-aastased ja vanemad Eesti elanikud. Periood: 02.09.2014-07.04.2015

Võrdluseks, sama Emori uuringu andmetel oli eelmisel nädalal kõige vaadatum saade «Pilvede all» (Kanal 2) 195 000 vaatajaga ja vaadatavuselt kümnes «Selgeltnägijate tuleproov» (TV3) 129 000 vaatajaga.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles