Aseminister lausus: «... On mingi teatrifestival, mis aastast aastasse toetab süsteemikindlalt lavastusi, mis ilmselgelt lähevad vastuollu moraalinormidega, ilmselgelt provotseerivad ühiskonda, ilmselgelt sisaldavad russofoobia elemente ja põlgust meie maa ajaloo suhtes ning väljuvad teadlikult kõlbluse raamest.»
Festival ise ju teatavasti mingeid lavastusi ei produtseeri, vaid jagab aastapreemiad töödele, mille on enam kui 600 uuslavastuse seast väljavalinud asjatundjate komisjonid, kusjuures ligi kahe kuu jooksul toimuvat nominentide lõppvooru Moskvas hindab sõltumatu (väga tuntud lavastajatest, näitlejatest ja kriitikutest koosnev) žürii. Seega käis selline etteheide muidugi laiemalt kogu praegusaja vene teatrikunsti kohta ning puhkeski avalik poleemika. Paraku, nagu tavaliselt, jagunesid ka teatrikriitikud kahte leeri, kusjuures kõlas süüdistusi (igal aastal uuenevate) ekspertkomisjonide kallutatuses. Kainemad hääled kutsusid elanikke üles unustama omavahelist sõnelemist ajal, mil kogu maja tahetakse põlema panna.
Ametlikult vastas etteheidetele Kuldse Maski president ja Vene teatriliidu aseesimees, tuntud näitleja Georgi Taratorkin, kes konkreetsele statistikale ja näidetele toetudes nimetas süüdistusi asjatundmatuks (ehitusinseneri haridusega aseminister vastutabki ministeeriumis kaadrite ja haldusküsimuste eest). Taratorkin väitis, et Kuldne Mask peegeldab tegelikku teatrielu, olles seejuures täiesti objektiivne ja konjunktuuriväline, seesugused süüdistused on aga nagu katse karistada kraadiklaasi, kui välisõhu temperatuur ei meeldi.
Olukorra teeb kahemõtteliseks see, et kuigi preemia asutati kakskümmend aastat tagasi eraalgatusena (peasponsoriks on senini Hoiupank), saab ta nüüd soliidset toetust ka kultuuriministeeriumilt, kusjuures eksperdid ja žüriid määrab Venemaa teatriliidu juhatus. Parimad lavastused tuuakse Eestisse aga suuresti just riikliku (ka Eesti riigi) toetuse abil.