Istun ühel pärastlõunal maestro Eri Klasi luksuslikus, kuid samas hubases korteris Karl Burmani juugendstiilis projekteeritud, 1914. aastal valminud ning hiljuti renoveeritud Kreutzwaldi 7 majas. Enne seda elasid Klasid Meriväljal oma majas – samuti glamuurses, peaaegu et villana mõjuvas. Aga mida vanemaks saadakse, seda rohkem koomale tuleb eluringi tõmbama hakata. Südalinna korterisse tulekut peab Eri Klas ühtlasi naasmiseks lapsepõlve keskkonda, sest nn kindralite maja Gonsiori ja Pronksi tänava nurgal, millele on tema klaverikunstnikust ema Anna Klasi (koos Bruno Lukiga) mälestustahvelgi pandud, jääb praegusest elukohast vaid kvartali kaugusele.
Klasi abikaasa Ariel on katnud rikkaliku kohvilaua. Seda on olnud tõenäoliselt ka rõõm teha, sest maja keldrikorrusel on end sisse seadnud pagaritöökoda. «Siia kolides tundsime, et kui pikalt jätkame, võime end nende maitsvast toodangust paksuks süüa,» kommenteerib perenaine.
Eri Klas on kutsunud mind kui kolleegi Rahvuskultuuri Fondi nõukogust, mida maestro on juhatanud juba kakskümmend viis aastat, aga ka kui Postimehe ajakirjanikku enda poole, et ära rääkida ja niiviisi jagada Postimehe lugejatega kõike seda, mida tal on tulnud viimastel kuudel läbi elada ning mille kokkuvõte võiks olla: ta on tagasi. Estonia nõukogu esimehena ongi ta juba jõudnud teatrirahva ette hooaja lõpetamise puhul seda teatama, küll kepile toetudes ja ainult mõneks lauseks. Nüüd tahab ta aga jutustada oma naasmisest suurema auditooriumi ees usaldusväärse ajakirjandusväljaande vahendusel. Kodus, toast tuppa liikudes, Klasi enamasti suurejooneliste eluseikadega seotud maale, portreid, fotosid, aukirju, kontserdiafišše külalisele tutvustades on maestro kõnnak veel rabe ja liigutused nurgelised. Pika haiglasoleku jooksul kaotatud kilod on ta otsekui pikemaks venitanud. Kõnes on veel katkendlikkust, hargnemisi ja kordusi, aga näos jälle sära, silmad kiirgavad osavõtlikkust ja päikesepoisi kelmikust – kõike seda, mille pärast eesti rahvas on teda läbi aastakümnete imetlenud, oma meheks pidanud ja armastanud. Kes ei mäletaks Eri Klasi aastavahetusaegseid telepöördumisi Eesti Televisioonis enne presidendi uusaastasoovi. Kes poleks kaasa elanud tema kui dirigendi maailmakarjäärile – Klas on olnud peadirigent seitsmes riigis –, kuid samas: kes ei teaks, et Klas on alati tagasi tulnud ja et suure muusikuna on ta päriskodu Estonias, Tallinna Filharmoonias Mustpeade majas, Pirita kloostris Brigitta festivalil – ja muidugi lauluväljakul kümnete tuhandete lauljate ees.