Saksa tabloid võitleb reklaamitapjatega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Meediatoimetus
Copy

Saksa tabloidväljaanne Bild piiras ligipääsu oma veebiportaali nende kasutajate jaoks, kelle veebilehitseja on varustatud reklaame blokeervate pistikprogrammidega (nt AdBlockPlus,uBlock jt).

«Reklaamitapjad» teevad muret kirjastajatele, kes jäävad ilma internetireklaami tuludest. Samas on nende populrsus lugejate hulgas tõusuteel, sest need häirivad sisu tarbimist ning muudavad lehtede laadimise aeglasemaks, vahendab Reuters.

Bildi uue poliitika järgi saavad lehte lugeda need kasutajad, kes on nõus reklaame vaatama või need, kes on nõus maksma 2,99 euro suurust kuutasu, et nautida «enamasti reklaamivaba» Bildi. Möödnud aastal kasutas reklaamifilterid ligi 200 miljoit inimest. Võrreldes 2013. aastaga on tõus olnud 40 protsenti, selgub firma PageFair läbi viidud uuringust. PageFair on firma, mis tegeleb reklaamifiltrite vastase tehnoloogia arendamisega.

Bildi väljaandja Axel Springer on reklaamifiltrite vastu varemgi võitlusse asunud, kuid edutult. Läinud kevadel kaotas kirjastus kohtuasja Saksa tarkvarafirma Eyeo vastu. See ettevõte on tuntud pistikprogrammide AdblockPlus ja mobiilse veebilehitseja AdBlock Browser poolest, mis toimivad serveri ja kasutaja seadme vahelise tulemüürina ning võimaldavad sisu, st reklaame filtreerida.

Test

Postimees testis Bildi sisublokeeringu efektiivsust (veebilehitseja Chrome, pistikprogramm uBlock). Tõesti, Bild.de lehele minnes tuvastati aktiivne reklaamifilter, sisu ei kuvatud, vaid hoopis nõue filter deaktiveerida. Väljalülitatud reklaamifiltri puhul lubati sisu koos reklaamidega. Siiski, kui nüüd uBlock uuesti aktiivseks muuta, siis oli võimalik ikkagi artikleid lugeda, kuid nüüd juba ilma reklaamideta. Bildi reklaamifiltrite blokeerimine on esilagu tehniliselt läbi mõtlemata.

Tagasi üles