Kuidas ja miks tekkis 1999. aastal mõte panna kirja õpinguteaegsed meenutused, arvestades just, et tegu ei olnud siis veel selliste elulugude-ajastuga kui nüüd?
Ma ei teagi, kas tekkis mõte või oli see hoopis mingi ebamäärane sisetunne. Mulle endale on teiste inimeste mälestused tavaliselt huvitavad. Ja seda eeskätt mitte kui sündmuste, vaid kui tundmuste, arvamuste, lootuste, taotluste, rõõmude, pettumuste ja muu taolise kajastajad. Eks ma siis oletasin, et võib-olla pakub sellesarnane ajastumaaling, kui mina ta ette võtaksin, kellelegi teisele sama moodi huvi. Ajastu oli ju – kuidas nüüd öeldagi – stiilne. Stiilselt brežnevistlik ja absurdne. Ühe omapärase, kuid kokkuvõttes inimvaenuliku maailma lõpufaas. Sellisena ülimalt õpetlik.
Kui erinevad tunduvad toonaste gümnasistide-tudengite elud tänase päevaga võrreldes igapäevases, argielulises mõttes?
Ega ma tänaste gümnasistide-tudengite igapäevaelu väga hästi tunnegi, minu lapsed on alles põhikooli eas. Aga see vähene, mida ma tean, näikse ütlevat küll, et erinevused on suured. Tänaseid ja toonaseid võimalusi on lausa raske võrrelda, tänased on nii võimsalt üle. Võimalused reisida, võimalused infot hankida, võimalused mingi harrastusega tegelda...
Muidugi, kes tahab viriseda, see leiab alati põhjuse, aga üldiselt on eneseteostusvõimaluste skaala ikka oluliselt avaram. Osalt tänu nõukogude võimu kokkuvarisemisele, osalt tänu sellele, et lihtsalt aeg on edasi läinud. Ka ohud, mis noori varitsevad, on suuresti erinevad. Ma ei tõtta väitma, et nad tollal olid väiksemad. Ütlen – erinevad.