Eesti varajane arvutikunst jõudis näitusele

Hendrik Alla
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
AttackerSoft (Markus Klesman, Oleg Maskhov, Raul Keller) Phobos. 1990 MSX-mäng
AttackerSoft (Markus Klesman, Oleg Maskhov, Raul Keller) Phobos. 1990 MSX-mäng Foto: KUMU, repro

KUMUs on avatud näitus «RAM. Eesti varane arvutikunst».

«RAM. Eesti varane arvutikunst» tutvustab esimesi katsetusi Eesti audiovisuaalse arvutikunsti vallas. Näituse nimetus on tuletatud arvuti põhimälu tähistavast lühendist (RAM = random access memory), mis samas kirjeldab ka väljapaneku toimimisviisi. Näituseruum on üles ehitatud mälupangana, kust külastajatel on võimalik informatsiooni otsida ja leida.

Arvutitehnoloogia areng ärgitas 1980. aastate lõpus ja 1990. aastate alguses paljusid selle võimalikku potentsiaali rakendama. Toodeti animatsioone, multimeediaprogramme ja arvutigraafikat, ülikooli arvutuskeskuses visualiseeriti arvuti abil teadusandmeid ning koolide Yamaha MSXidega arvutiklassides käis vilgas mängude arendus.

Näitusel saab näha originaalseid teoseid, arvutimänge ja seadmeid, mille ekraanide valgusvihud, visuaalsed kujundid ja helitaust moodustavad mitmehäälse terviku. Väljapaneku keskmes on Rauno Remme tehnoloogilisest kaosest inspireeritud töö «Wanna play?» (1992), mis esitab iroonilise vaate tehnoloogia väidetavale kõikvõimsusele ja kontrollitavusele.

Näitus jääb avatuks 4. septembrini. Loe lähemalt siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles