Galerii: Eesti Naiste Tantsupeo MeheLugu ülevaatus-kontsertide finaal

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hendrik Alla
Copy

2. aprillil Pärnumaal alanud II Eesti Naiste Tantsupeo MeheLugu ülevaatuste-kontsertide maraton kulmineerus eelmisel laupäeval Pelgulinna Gümnaasiumis kuue Harjumaa ja Tallinna segarühmade ülesastumisega.

Nelja nädalavahetuse jooksul toimus Eestimaa erinevais paigus üle 20 minikontserdi, kus astus üles umbes 400 rühma ligi 5000 tantsijaga.

Nähtu põhjal võib öelda, et tantsijad on peoks valmis ja pidu tuleb ilus.

Kuigi tegemist on naiste tantsupeoga, on peo kandev roll kanda ligi paarikümnel segarühmal, kes Jõgeval üles astuvad.

Peo avab meeste tants «Meie mehed, kes me…», mille autoriks on peo pealavastaja Ülo Luht. Pöördepunktiks kujuneb Maido Saare segarühmade tants «Kodusõda», mis on loodud Singer Vingeri samanimelisele loole ja mis puistab kujundlikult laiali naiste ja meeste vahelised suhted. Kodusõjast räsitud suhted aitab klaarida tants «Annan andeks».

Tantsupidu «MeheLugu» tõotab kujuneda selle suve suurimaks rahvakultuuripeoks. Peole on registreerunud 408 tantsurühma 4833 tantsijaga, mis on ligikaudu pool üldtantsupidude tantsijate arvust.

Etenduse lavastab mitmete üldtantsupidude lavastaja ja liigijuht Ülo Luht. Peo muusikajuht on Toomas Lunge ja tekstide autor Heiki Vilep.

Pidu jutustab tantsukeeles loo Eesti mehest, sellest kuidas mees näeb naist läbi oma silmade ja südame. Tantsulavastuses põrkuvad kaks maailma – avatud ja elurõõmus ning suletud ja kibestunud. See on lugu, milles on kirge ja armastust, aga ka viha ja põlgust. Ivo Linna kõrval aitab lugu jutustada Jõgeva juurtega näitleja Tiit Sukk.

Tagasi üles