Olles esimeses pildis lapselikult aval ja naiivne, annab ta kohe sealsamas aimu ka oma naiselikult riukalikumast poolusest. Isegi Arami avastus, et fotod, mille järgi ta endale kaasat valis, on vahetusse läinud, ei näi Setale endale tulevat üllatusena.
Mälestused aitavad
Arami avanemine toimub aeglasemalt ja rohkem näidendisse põimitud sümboleid pidi, kuid seda mõjusam on selle protsessi kulminatsioon. Algul mõjub ta lihtsalt patriarhaalse perekonnapeana, puudutagu see siis suhtumist oma vanematesse, naise abielukohustustesse, järelkasvu kui kinnisideesse või pühakirja rolli pereelu korraldamisel.
Just viimase kaudu ilmneb aga Seta küpsus ja varjatud juhtpositsioon nii perekonnas kui retkel ajalooga leppimise võimalusteni. Suhtumine teineteise reliikviatesse – Setal emast jäänud räsitud nukk, Aramil väljalõigatud peadega perepilt – toimib algul pelga perekondliku võimumänguna, seejärel muutub ristisõjaks, kuid lõpuks annab võtme eluga edasi minekuks.
Seda, et see ei toimu mitte mälestuste arvel, vaid nende abil, kinnitavad lavastuse kõrvaltegelased, Härrasmees (Aleksander Eelmaa) ja Vincent (Egert Kadastu või Jaan Aleksander Konze).
Kui Aram üritab naisele pühakirjas näpuga järge ajades Seadust kehtestada, tuletaks naine kirjakohti peast tsiteerides mehele justkui meelde Lunastaja ristisurma kaudu vabanemist Seaduse alt, koos kohustusega senised tühikud Armastusega täita.
Seda illustreerib nuku ohvririitus, mis äratab ka fotograafist mehe tema pildilisest surmakultusest ning laseb tal teha uue foto, kus kaasa viljatusele vaatamata on leitud võimalus minevik ületada ja tulevikku liikuda.
Uuslavastus
«Koletis kuu peal»
Autor Richard Kalinoski, tõlkinud Anu Lamp
Lavastaja Madis Kalmet
Kunstnik Kustav-Agu Püüman
Mängivad Priit Võigemast, Hele Kõrve, Aleksander Eelmaa ning Jaan Aleksander Konze (külalisena) või Egert Kadastu (külalisena)
Tallinna Linnateater
Esietendus 26. märtsil