Kes meist ei tunneks huvi, kuidas kirjanikud kirjutavad või heliloojad komponeerivad? Kes meist ei sooviks heita pilku loomingulise protsessi varjatud telgitagustesse? Dokumentaalfilm «Reset», millega sel kolmapäeval jätkub Kumu kultuuriteemaliste filmide programm, piilub sellesse põnevasse maailma ballettmeistri perspektiivist.
Kumu heidab pilgu Pariisi Ooperi balletitrupi telgitagustesse
Pariisi Rahvusooperi balletitrupi noor ja energiline juht Benjamin Millepied asub lavastama oma esimest teost selle pika ajalooga teatri seinte vahel. Pooletunnine nüüdisballett, mis saab pealkirjaks «Clear. Loud. Bright. Forward», peab valmis saama 39 päevaga. Ta valib trupi hierarhilist ülesehitust eirates välja 16 rühmatantsijat ja alustab proove, üritades samal ajal konservatiivset ja bürokraatlikku institutsiooni moderniseerida.
Thierry Demaizière ja Alban Teurlai film on suurepäraselt üles võetud prooviprotsessi jäädvustus, mille igast kaadrist kumab läbi armastus tantsukunsti vastu, aga mitte ainult – see kujutab ka ühe isepäise ja mõtleva kunstniku püüdu kehtestada oma ideid süsteemis, mis nende vastu inertne on.
«Kas see film tekitab minus soovi näha Benjamin Millepied´ balletti ka laval? Jah. Ja see on suur kiitus,» kirjutas ajalehe The New York Times juhtiv filmikriitik Gia Kourlas «Reseti» kohta.
Benjamin Millepied tantsis ligemale 20 aastat New Yorgi Linnaballetis, tegutsedes samal ajal ka koreograafina. Muuhulgas on ta lavastanud Ameerika Balletiteatris ja Hollandi Rahvusballetis. Laiemale publikule on Millepied tuntud Darren Aronofsky filmi «Must luik» koreograafi ja... sama filmi peaosatäitja Natalie Portmani abikaasana.
Kolmapäeval, 31. mail kell 18 Kumu auditooriumis aset leidva seansi juhatab sisse Eesti Rahvusballeti kunstiline juht Toomas Edur, keda küsitleb Tiit Tuumalu.
«Kumu dokumentaal» on iganädalane dokumentaalfilmide sari, mis keskendub kunstile ja kultuuriteemale laiemalt. Sarja korraldavad Kumu ja PÖFF. Sissepääs linastustele on prii.