Tele2 kommunikatsioonijuhi Kersti Gorstovi sõnul takerduvad kultuuri sponsorrahad sageli selle taha, et kultuuriprojektide kirjutajad ei oska mõelda turunduslikus võtmes.
Tele2: kultuuriürituste korraldajad peavad mõtlema rohkem turunduslikus võtmes
«Kultuuriprojektide kirjutajatel ja läbiviimisel soovitaks rohkem mõelda turunduslikus võtmes. Samas on Eestis kultuuriettevõtmisi, mis oskavad end väga hästi turundada, näiteks Viljandi Pärimusmuusika Festival, Muhu Tulevikumuusika Festiva Juu Jääb jne,» rääkis Gorstov Postimees.ee´le.
Tema sõnul üritab Tele2 toetada võrdselt nii kultuuri- kui spordiüritusi ning toetuse määramisel on kõige olulisem projekti terviklikkus ja läbimõeldus. «Toetusotsused võetakse vastu ühiselt ning sealjuures arvestame, et toetatav valdkond läheks korda võimalikult paljudele inimestele,» selgitas Gorstov. Tema sõnul eelistab ettevõte pigem ka pikaajalisi koostööprojekte.
Nii on Tele2 näiteks juba neljandat aastat Eesti Tennise Liidu kuldsponsor ning tänavu asusid nad ka Rahvusooper Estonia suursponsoriks.
Kultuuri spondeerimise teema tõstatas seekord üles arhitekt Ülar Mark Eesti Kultuuri Koja koosolekul, millest võttis osa ka kultuuriminister Rein Lang.
Margi sõnul toetavad Eesti ettevõtted sporti «hirmsat moodi ja kõikvõimalike meetoditega», kuid kultuuri oluliselt vähem ning tema sõnul on küsimus väärtushinnangutes.
Ka investeerimispankuri ja Sõpruse kino ellu äratanud Indrek Kasela sõnul on kultuuriinimesed väsinud sellest, et eraettevõtted toetavad pigem sporti kui kultuuri.
Küsimusele, kuidas Lang ministrina innustaks firmasid kultuuri rohkem toetama, ei andnud Lang selget vastust, kuid tema arvates on siinkohal suur töö teha kultuuriinimestel endil, eelkõige kultuurimänedžeridel, et muuta kultuurivaldkond atraktiivseks.