Reedel, 16. märtsil tutvustas kunstiteadlane ja kriitik Karin Paulus Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis oma teost «Eesti disaini ja reklaami 100 aastat». Eesti Vabariik 100 raamatusarja kuuluv raamat visandab pildi eesti disainist ning reklaamist alates Eesti iseseisvumisest tänapäevani.
Eesti disain köideti raamatuks
«Raamat on pilguheit suurimatele õnnestumistele Eesti disainimaastikul, samas ei puudu teosest vastakaid tundeid tekitavad sotsiaalreklaamid ja poliitkampaaniad,» ütles raamatu autor Karin Paulus. «Kohalik disainivaldkond on saja aastaga teinud läbi suure arengu ning juubeliaastal on meil võimalik arutleda, milliste disainis ja reklaamis tehtud tööde üle tasub uhke olla ja mille väärtuses kahelda,» lisas Paulus.
«Eesti disaini ja reklaami 100 aastat» annab ülevaate eesti disainist ning sellega läbipõimunud reklaamist läbi saja aasta. Raamat sisaldab olulisemate mõistete selgitusi, pildilisi näiteid ja disainimaailma seoseid teiste valdkondadega.
Juubeliperioodil ilmub EV100 raamatusarjas 44 teost, mis jutustavad Eesti arengulugu läbi eri valdkondade. Raamatusarja teemad on valinud Riigikantselei EV100 juhtrühm ja raamatusarja kolleegium koosseisus Mart Orav, Aleksei Lotman ja Peeter Saari.
Ülevaatesarja annab aastail 2018-2019 välja kirjastus Post Factum koostöös Riigikantselei EV100 korraldustoimkonnaga.