E-raamatutest ostetakse enim liiklusseadust ja «Minu»-sarja

E-raamatuturul läheb aina paremini. Pildil i-pad.

FOTO: Toomas Huik

Esimese seitsme kuuga on Eestis müüdud 3524 eestikeelset e-raamatut, suurimateks müügihittideks kujunesid uus liiklusseadus ja Petrone Prindi «Minu»-sari.

Ühe suurima e-raamatute müüja digikogu.ee hinnangul on nüüd oluline kirjastuste poolt sisu valikut laienda, et tarbimine suureneks ja digiraamatu hind senisest veelgi soodsamaks muutuks, märkis Eesti Digiraamatute Keskus (EDRK) oma pressiteates.

Eestikeelsete e-raamatute müügiga alustasid eelmise aasta Apollo, Rahva Raamatu ja Krisostomuse e-poed ning Elionile kuuluv digikogu.ee. Juulis lisandusid e-raamatute müüjate hulka ka EMT ja Tele2,  kes avasid samuti oma mobiilsed e-raamatupoed.

«Oleme tänaseks saavutanud taseme, kus müüme keskmiselt 500 e-raamatut kuus. E-raamatute entusiastina pean ma e-raamatute müügipotentsiaali kindlasti veelgi suuremaks, kuid mitmete skeptikute ootuseid oleme tänaseks juba ületanud,» ütles EDRK juht Margus Küppar.

Eesti suurima e-raamatute ja muusika ostukeskuse digikogu.ee esindaja Paul-Kristjan Lilje sõnul on digitaalsete raamatute äris kriitiliseks väljakutseks kvaliteetse sisu valiku laiendamine.

Digikogu.ee ostukeskuses on hetkel 400 e-raamatut, ent lähitulevikus oodatakse valikusse rohkem e-raamatuid. «Sisu vähesuse probleemiga seisime silmitsi ka näiteks Elioni digitaalse videolaenutuse algusaegadel, kuid nüüd on need takistused ületatud. Loodame, et sama toimub ka Eesti e-raamatute maailmas,» lisas Lilje.

EDRK andmeil on e-raamatute arv alates mullu detsembrist kasvanud kolm korda. Kui 2010. aasta detsembris e-raamatute müük käivitati, oli poodides müügil 150 eestikeelset e-raamatut. EDRK eesmärgiks on pakkuda aasta lõpuks elektroonilisel kujul 1000 eestikeelset raamatut.

Huvi kasv elektroonilise raamatuformaadi vastu on seotud e-raamatute hulga suurenemise, lugemiseks sobivate seadmete kättesaadavuse ja uute müügikeskkondade tekkimisega. «Näiteks USAs müüakse e-raamatuid juba rohkem kui paberraamatuid ja ma usun, et see trend jõuab mõne aja pärast ka Euroopasse,» märkis EDRK juht Margus Küppar.

Raamatute valiku kõrval on teiseks oluliseks teguriks valdkonna arenemisel ka digiraamatute hind. «Olen seda meelt, et digitaalne meedia peab olema füüsilisest meediast tajutavalt odavam. E-raamatud maksavad täna juba umbes 30 protsenti vähem oma paberversioonidest, kuid see vahe on veel liiga väike. Kui tarbimine suureneb, langevad kindlasti ka hinnad,» usub digikogu.ee esindaja Paul-Kristjan Lilje.

Tagasi üles